سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پلوسی خطاب به ترامپ: هیچ‌کس بالاتر از قانون نیست

پلوسی در نامه‌ای خطاب به همکارانش، از آن‌ها خواست یا به استیضاح ترامپ رأی دهند یا به عنوان یک نماینده «بی‌مسئولیت» شناخته شوند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نیوزویک، «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، در آستانه رأی‌گیری در مورد استیضاح دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور، نامه‌ای را خطاب به همکارانش منتشر کرد و از آن‌ها خواست یا به استیضاح ترامپ رأی دهند یا به عنوان یک نماینده «بی‌مسئولیت» شناخته شوند.

ترامپ در واکنش به این نامه، در توئیتی نوشت که رهبران دموکرات «در حال اعمال فشار فوق العاده‌ای بر اعضای مجلس نمایندگان هستند تا به این استیضاح مسخره رأی مثبت دهند. اگر آن‌ها چنین کنند، پیروزی جمهوری‌خواهان در انتخابات ۲۰۲ ساده‌تر خواهد شد!»

پلوسی در نامه خود نوشت: «هیچ نماینده‌ای به قصد استیضاح یک رئیس‌جمهور به کنگره نمی‌آید. اما همه ما در نخستین اقدام خود به عنوان یک نماینده، بر صحن مجلس ایستادیم و دست‌های خود را بالا بردیم و سوگند خوردیم: من خالصانه قسم می‌خورم که از قانون اساسی ایالات متحده در برابر تمام دشمنان خارجی و داخلی، دفاع و حمایت کنم. این سوگند، ما را تبدیل به نگهبانان قانون اساسی می‌سازد. اگر ما هیچ اقدامی در این راستا نکنیم، در انجام وظایف خود کوتاهی کرده‌ایم.»

وی همچنین خطاب به ترامپ نوشت: «هیچ کس در آمریکا بالاتر از قانون قرار ندارد».

دموکرات‌ها معتقدند دونالد ترامپ، «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس‌جمهور اوکراین را تحت فشار قرار داده تا دو تحقیق را که از نظر سیاسی به نفع او بود آغاز کند، از جمله تحقیق در خصوص جو بایدن، معاون رئیس‌جمهور پیشین آمریکا و رقیب انتخاباتی ترامپ در سال ۲۰۲۰. آن‌ها همچنین می‌گویند رئیس‌جمهور آمریکا حدود ۴۰۰ میلیون دلار کمک هزینه نظامی به اوکراین را برای اهرم فشار بر این کشور متوقف ساخته بود تا خواسته‌هایش انجام شود.

کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا روز جمعه بند‌های مربوط به طرح استیضاح ترامپ را به تصویب رساند. بر این اساس، این کمیته، دو بند تصویب شده برای استیضاح رئیس‌جمهور آمریکا را به منظور رأی گیری به صحن عمومی مجلس نمایندگان آمریکا فرستاد. این رأی‌گیری قرار است تا ساعاتی دیگر انجام شود.

با توجه به برتری تعداد کرسی‌های نمایندگان دموکرات در این مجلس، این طرح احتمالاً به تصویب خواهد رسید، اما در مجلس سنا که طرح استیضاح به دو سوم آرا نیاز دارد، جمهوری خواهان دست برتر را دارند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.