سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طی سه سال آینده؛

کردستان در تولید فرآورده‌های بذری خودکفا می‌شود

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی کردستان گفت:بر اساس برنامه ریزی انجام شده تا سه سال آینده در فرآوری ۴۵ درصد بذر مورد نیاز استان در گندم دیم به خود اتکایی خواهیم رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، محمدفرید سپری در مراسم رونمایی ازدستاورد‌های فناورانه بخش کشاورزی گفت: باتوجه به اینکه ۷۳۰ هزار هکتار سطح زیرکشت زراعت استان است و حدود۸۰ درصد تولیدات زراعی استان مربوط به گندم است در نتیجه باید در حفظ این شرایط و بالا بردن کیفیت زراعی تلاش کنیم.

او افزود: امسال تاکنون ۲۳ هزار هکتار گندم رقم باران و ۳۴ هزار هکتار گندم رقم هما در مزارع استان کشت شده است که خود نشان دهنده تحقیقات ۱۷ ساله در این زمینه است.

سپری خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه ریزی انجام شده که تاکنون ۳۹ درصد آن محقق شده، به امید خداو فعالیت زنجیره‌های تولید بذر تا سه سال آینده فرآوری ۴۵ درصد بذر مورد نیاز استان در گندم دیم که حدود ۴۰ هزارتن است به خود اتکایی خواهیم رسید.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی کردستان در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر ۱۱ شرکت فرآوری بذر گندم، یک شرکت فرآوری بذر جو و دو شرکت فرآوری بذر نخود در استان فعال هستند.

وی به کشت ماشک در استان نیز گریزی زد و گفت: حدود۸۰۰ هزار هکتار ماشک در استان کشت می‌شود که البته درصدد افزایش این رقم در استان هستیم.

سپری در پایان اظهار کرد: حدود ۲۳۸ هزار هکتار سطح  اراضی دمو یا تدریجی گندم در استان است  که زیر نظر کارشناسان کشاورزی  و محققان  معین  در قالب پروژه امنیت غذایی در اراضی کشاورزان راهبری می شود.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: کشاورزی ، اشتغالزایی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.