سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

ناگفته‌هایی از پشت پرده انتخاب نشدن رئیس جدید جمعیت هلال احمر

جلسه شورای عالی جمعیت هلال احمر برای انتخاب رئیس جدید در حالی برگزار شد که عده‌ای معتقدند فاقد وجاهت قانونی بوده است.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اوایل آذرماه بود که علی اصغر پیوندی رئیس جمعیت هلال احمر از سمت خود استعفا داد و پس از استعفای او جلسه شورای عالی جمعیت هلال احمر برای انتخاب رئیس جدید این جمعیت برگزار شد.

با وجود آن که پیوندی استعفای خود را تقدیم رئیس جمهور کرده و جلسه شورای عالی برای انتخاب رئیس جدید برگزار شده اما هنوز تکلیف رئیس جمعیت هلال احمر نامشخص است و بر اساس شنیده‌ها  رئیس جمهور هنوز با استعفای پیوندی موافقت نکرده است.

بر همین اساس علی ربیعی سخنگوی دولت در نشست خبری خود  از قبول نشدن استعفای پیوندی توسط روحانی خبر داد و گفت: رئیس جمهور موضوع استعفای رئیس جمعیت را به معاون حقوقی ارجاع داده و خانم جنیدی به زودی درباره آن اعلام نظر می‌کند، اما تا آنجایی که اطلاع دارم شورای عالی بدون پیوندی برگزار شده و هنوز استعفای او قبول نشده است.

تخلفات مدیران هلال احمر چیست؟

دستگیری تعدادی از مدیران جمعیت هلال احمر از جمله پیوندی به دلیل تخلفات مختلف مدتی است فضای هلال احمر را با چالش‌هایی مواجه کرده است و به همین دلیل برای آنها در دادسرای جرائم اقتصادی پرونده‌هایی تشکیل شده است؛ شنیده شده که تخلفات هلال احمر مرتبط با ۳ موضوع قرارداد پزشکان ساکن ایران با بیمارستان دبی و دریافت حقوق بدون انجام کار، گم شدن پول واردات تجهیزات از آلمان و سندسازی درباره خرید بالگرد از تولیدکننده داخلی است، البته در کنار این موضوعات تخلفات دیگری هم مطرح بوده‌اند.

پس از استعفای پیوندی و خبر بازداشت او، شورای عالی جمعیت هلال احمر بدون حضور رئیس جمعیت جلسه‌ای تشکیل داد که در نتیجه آن سید سلمان سامانی با ۹ رأی و محمدرضا نوروزی با ۸ رأی برای انتخاب به عنوان رئیس جمعیت هلال احمر به روحانی معرفی شدند، البته در کنار این دو نفر افراد مطرحی همچون اکرمی فرزند حجت الاسلام والمسلمین اکرمی، محمدیون دبیرکل سابق، سیدعلی مرعشی و عمادی قرار داشتند.

اعضای شورای عالی جمعیت هلال احمر درحالی  جلسه انتخاب کاندید ریاست جمعیت را در غیاب پیوندی برگزار کردند که بر اساس قوانین برگزاری جلسه بدون حضور رئیس جمعیت هلال احمر فاقد رسمیت قانونی است و نمی‌توان به مصوبات آن استناد کرد.

شکایت اعضای جمعیت هلال احمر به معاون حقوقی رئیس جمهور رسید

شنیده شده همین تخلف و برگزاری جلسه بدون حضور پیوندی سبب شد تا برخی از مدیران جمعیت هلال احمر نامه‌ای را به رئیس جمهور بنویسند و  به گفته ربیعی، رئیس جمهور این موضوع را به معاون حقوقی خود ارجاع داده است.

در همین خصوص، پیروی دبیرکل جمعیت هلال احمر در گفت‌وگو باخبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت:نوشتن نامه از سمت من برای رئیس جمهور کاملا کذب است و بنده نامه‌ای به رئیس جمهور ننوشته‌ام.

وی ادامه داد: نامه‌ای که خطاب به رییس جمهور نوشته شده از سوی کاندیداهای شرکت کننده در انتخابات بوده است.

هلال احمر جمعیتی مردم نهاد است که نباید حتی یک روز هم بدون رئیس بماند و هر روز معلق ماندن آن چالش آفرین است باتوجه به سیل‌هایی که هم اکنون در کشور در حال به وقوع پیوستن هستند و از آن جایی که همواره در فصل زمستان دیگر حوادث طبیعی و... رخ می‌دهد، وجود رئیس برای این سازمان از اهمیت بسیاری برخوردار است و به همین دلیل باید درباره رئیس آن به زودی تصمیم‌گیری شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.