سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دبیر شورای امنیت ملی تاجیکستان:

توسعه حضور گروه‌های تروریستی در شمال افغانستان تهدیدی رو به گسترش است

دبیر شورای امنیت ملی تاجیکستان تاکید کرد: توسعه حضور گروه‌های تروریستی در شمال افغانستان تهدیدی رو به گسترش است.

به گزارش خبرنگار  حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،‌«محمدعلی وطن‌زاده» در دومین کنفرانس گفت‌وگوی امنیت منطقه‌ای در تهران، امنیت افغانستان را با امنیت کشور‌های منطقه به ویژه همسایگان این کشور درهم تنیده دانست و گفت: باید با همکاری جمعی به بیش از ۴۰ سال جنگ و ناامنی در افعانستان پایان داده شود.

او با ابراز نگرانی از توسعه گروه‌های تروریستی در شمال افعانستان این رخداد را تهدیدی رو به افزایش برای امنیت آسیای مرکزی ذکر کرد و اظهار کرد: با توجه به گسترش و تثبیت حضور این گروه‌ها در شمال این کشور احتمال شکل‌گیری حکومت مستقل از سوی گروه‌های تروریستی در این منطقه جدی است.

دبیر شورای امنیت ملی تاجیکستان ادامه داد: فقر و توسعه‌نیافتگی یکی از دلایل اصلی موفقیت گروه‌های تروریستی در سربازگیری از مردم منطقه و افزایش نفوذ آن‌ها در ولایت‌های شمالی افغانستان است.

دومین نشست گفت‌وگوی امنیت منطقه‌ای صبح امروز چهارشنبه با حضور دبیران و مشاوران امنیت ملی و مقامات عالی امنیتی کشور‌های ایران، روسیه، چین، هند، افغانستان، تاجیکستان و ازبکستان آغاز شد.

دومین مجمع گفت وگو‌های منطقه‌ای بر موضوع افغانستان و مبارزه همه جانبه با اشکال مختلف تروریسم در این کشور تمرکز دارد.

نخستین نشست گفت‌وگوی امنیت منطقه‌ای در مهر ماه سال گذشته و با حضور کشور‌های ایران، روسیه، چین، هند و افغانستان با موضوع افزایش هماهنگی میان کشور‌های منطقه در برابر تروریسم تکفیری برگزار شد.
انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.