سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

موج دوم شیوع آنفلوانزا در کشور نداریم

رئیس اداره بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: باتوجه به تجارب چند سال گذشته بروز و شیوع موج دوم آنفلوانزا در کشور ایجاد نشده است.

 حسین عرفانی رئیس اداره بیماری واگیر وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به موضوع شیوع بیماری آنفلوانزا، اظهار کرد: از نظر علم همه‌گیری شناسی روشی به نام مدلینگ تشخیص بروز موج آنفلوانزا وجود دارد که در جریان همه‌گیری‌ها داده‌هایی به نسل‌ها داده می‌شود و بر اساس مصاحبه و با توجه به شواهد آن ورود موج دوم را به ما هشدار می‌دهد.

رئیس اداره بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: باتوجه به تجارب چند سال گذشته بروز و شیوع موج دوم آنفلوانزا در کشور ایجاد نشده است، اما باید بگویم که ۵ تا ۱۰ درصد از بیماری آنفلوانزا دارای رفتاری غیر مترقبه است و امکان دارد باعث بروز و شیوع موج جدید آنفلوانزا شود، اما اگر این مسئله اتفاق بیفتد شتابش کمتر از موج اول است.

فوت ۹۹ نفر بر اثر بروز بیماری آنفلوانزا در کشور

عرفانی تأکید کرد: از اول شروع موج آنفلوانزا تا روز شنبه تعداد ۹۹ نفر در سراسر کشور بر ابتلا به بیماری آنفلوانزا فوت کرده‌اند.

او بیان کرد:‌ برخی از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی امکانات خوبی از لحاظ دارو و واکسن دارند و ذخیره داروی استراتژیک برای روز مبادا در انبارها انجام گرفته است.

رئیس اداره بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: شدت بروز بیماری آنفلوانزا و فوت‌های ناشی از آن طی هفته‌های گذشته سیر نزولی داشته است و من به مردم توصیه می‌کنم که تا آخر فصل سرما نکات بهداشتی را رعایت کنند.


بیشتر بخوانید: مردم از خرید دارو در بازار سیاه و فضای مجازی پرهیز کنند


عرفانی یادآوری کرد: در حال حاضر واکسن آنفلوانزا در بخش خصوصی وجود دارد و افراد با نسخه پزشک می‌توانند این واکسن را با قیمت مصوب وزارت بهداشت تهیه کنند و همچنین در صورت نیاز و بروز موج بعدی آ‌نفلوانزا تمهیدات لازم جهت واردات واکسن در نظر گرفته است.

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
منصور
۱۹:۲۴ ۳۰ آذر ۱۳۹۸
ببخشید // موج دوم از کی شروع میشه