سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رییس بیمارستان فسا خبر داد؛

فسا پیشگام در ارائه خدمات قلبی و عروقی/بیش از ۸ هزار آنژیوگرافی و ۳ هزار آنژیوپلاستی موفق در بیمارستان حضرت ولی عصر (عج)

رییس بیمارستان فوق تخصصی ولی عصر فسا گفت: بیش از ۸ هزار آنژیوگرافی و ۳ هزار آنژیوپلاستی موفق در بیمارستان حضرت ولی عصر (عج) فسا انجام شده است.

امیر انصاری رییس بیمارستان فوق تخصصی ولی عصر فسا در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، با بیان اینکه بخش آنژیوگرافی بیمارستان ولی عصر در سال ۱۳۹۰ راه اندازی شده است، اظهار کرد: خدمات دهی به بیماران قلبی بویژه بیماران شرق فارس در این مرکز افزایش یافته و با توجه به وجود زیرساخت‌ها و امکانات مناسب جزو محدود بیمارستان‌های کشور و نخستین بیمارستان شهرستانی است که در طرح مدیریت سکته حاد قلبی مشارکت دارد.

او ادامه داد: از زمان راه اندازی بخش آنژیوگرافی تاکنون ۸ هزار و ۳۰۰ مورد آنژیوگرافی در این بیمارستان انجام که با تشخیص تیم درمان از این تعداد، برای ۳ هزار و ۱۵۰ نفر از بیماران قلبی آنژیوپلاستی انجام شده است.

او، مدت انجام آنژیوپلاستی اورژانسی بیماران سکته حاد قلبی از لحظه ورود بیمار به بیمارستان تا زمان پایان آنژیوپلاستی را کمتر ۶۵ دقیقه برشمرد و اظهار کرد: این زمان از استاندار جهانی هم کمتر است که باعث شده بیش از ۶۲۰ نفر از بیماران حاد قلبی با انجام آنژیوپلاستی اورژانسی به زندگی برگردند.

عبدالحکیم کامل رئیس بخش قلب و متخصص بیماری‌های قلب و عروق بیمارستان حضرت، ولی عصر (عج) هم  در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، بیان کرد: آمار مرگ و میر بیماران قلبی در کشور و بخصوص استان فارس بسیار بالا است و مردم نیاز به توجه خاص و کنترل ریسک فاکتور‌های قلبی همچون فشارخون، دیابت، مصرف دخانیات، رژیم غذایی، چاقی، استرس دارند.

او به مردم توصیه کرد: ورزش، پیاده روی و رژیم غذایی مناسب داشته باشند و در صورت درد در قفسه سینه سریعا به پزشک مراجعه کنند، چون تاخیر در درمان باعث نارسایی قلبی می‌شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.