سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

غریب آبادی مطرح کرد؛

استقبال ایران از تقویت همکاری‌های منطقه‌ای برای مقابله با عرضه مواد مخدر

نماینده دائم کشورمان در وین گفت: ایران از تقویت هرگونه مکانیسم همکاری منطقه‌ای برای مقابله با عرضه مواد مخدر استقبال کرده است.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، کاظم غریب آبادی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد در وین در مراسم افتتاح مرکز منطقه‌ای درمان اختلالات ناشی از سوء مصرف مواد مخدر اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران با پیگیری یک راهبرد جامع و متوازن، ضمن پیگیری اقدامات منحصر به فرد در عرصه مبارزه با قاچاق مواد مخدر و ثبت بالاترین رکورد‌های متصور در کشف و توقیف انواع محموله‌های مواد مخدر در سطح جهانی در عرصه کاهش تقاضا گام‌های بلندی را برداشته است.

وی افزود: سالانه تعداد قابل توجهی از معتادان تحت پوشش درمان قرار می‌گیرند و برنامه‌های متنوعی نیز در حوزه پیشگیری توسط نهاد‌های ذی ربط اجرا می‌شود.

سفیر ایران در وین گفت: بخشی از این اقدامات در سه حوزه مقابله، درمان و پیشگیری، از سوی نمایندگان دائم جمهوری اسلامی ایران در وین به طور ماهانه به اطلاع مقامات دفتر مقابله با جرم و مواد مخدر و سایر کشور‌ها می‌رسد.

غریب آبادی بیان کرد: در حوزه مبارزه با مواد مخدر ترکیبی، مواد روان گردان جدید و مواد پیش ساز نیز جمهوری اسلامی ایران فعالانه عمل کرده است. با توجه به پیچیدگی‌های موجود در این زمینه، آماده تبادل کمک‌های فنی و آموزش‌های تخصصی از طریق دفتر مقابله با جرم و مواد مخدر سازمان ملل هستیم.

وی افزود: تعیین مرکز ملی مطالعات اعتیاد به عنوان مرکز منطقه‌ای پژوهش و ظرفیت سازی درمان اعتیاد در توافق میان دفتر مقابله با ستاد مبارزه با مواد مخدر، گام بسیار مثبت و ارزشمندی برای ارائه آموزش‌های لازم، ترویج پژوهش‌های تخصصی و تبادل ظرفیت و تجربیات ذی ربط در سطح منطقه است.

غریب آبادی ادامه داد: این اقدام به عنوان گامی در راستای ارتقای حمایت دفتر مقابله از تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران در حوزه کاهش تقاضا محسوب شده که می‌تواند همکاری‌های محتوایی منطقه‌ای و بین المللی را شکل دهد.

سفیر ایران در وین ادامه داد: ایران چه در عرصه مقابله با عرضه مواد مخدر و چه در عرضه کاهش تقاضا و مسائل مرتبط با آن، از ایجاد یا تقویت هرگونه مکانیسم همکاری منطقه‌ای استقبال کرده و آماده همکاری در این حوزه‌ها است.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری که میان تولید کنندگان عمده مواد مخدر قرار گرفته و خسارات جانی و مالی سنگینی را متحمل گردیده است، از جامعه جهانی و کشور‌های توسعه یافته انتظار دارد تا موضوع مبارزه با مواد مخدر را فارغ از ملاحظات سیاسی در دستور کار قرار داده و به مسئولیت مشترک خود در ارائه مساعدت‌های لازم، عمل کنند.

غریب آبادی خاطرنشان کرد: یاد و نام ۳۸۱۵ شهید کشورم در راه مقابله با مواد مخدر در طول ۴ دهه اخیر را گرامی می‌دارم و تلاش‌های تمامی نیرو‌های انتظامی و مقابله ای، نهاد‌های اجتماعی، درمانی و سمن‌ها تحت هدایت ستاد مبارزه با مواد مخدر را در مسیر اجرای سیاست جامع ایران در حوزه مواد مخدر، ارج می‌نهم.

انتهای پیام/

برچسب ها: مواد مخدر ، اعتیاد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.