سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرا‌های عمومی تئاتر مانند سال‌های گذشته روی صحنه می‌رود

رییس انجمن نمایش کرمانشاه با بیان اینکه اجرا‌های عمومی مانند سال‌های گذشته روی صحنه می‌رود، گفت : امسال ۱۵۰ شب اجرای صحنه‌ای داشتیم و ۱۵ نمایش در تئاتر شهر کرمانشاه به نمایش درآمد.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،محمدرضا درند رییس انجمن نمایش کرمانشاه به شرایط اقتصادی نامناسب گروه‌های نمایش استان اشاره کرد و گفت : با توجه به شرایط اقتصادی فعلی، کار برای گروه‌های نمایش سخت‌تر شده، اما با هر سختی که هست هنرمندان تئاتر استان اجرای صحنه‌ای را ادامه می‌دهند و تقریبا هر شب اجرای صحنه‌ای داریم.

او گفت : آنچه در حال حاضر برای هنرمندان تئاتر استان مشکل ساز شده مشکل "مخاطب" است، البته این معضل تنها مختص کرمانشاه نیست و متاسفانه سایر شهر‌های کشور نیز با آن درگیر هستند.

رییس انجمن نمایش کرمانشاه نبود تبلیغات برای نمایش‌های به اجرا در آمده را یکی از علل اصلی این معضل عنوان کرد و افزود: هزینه تبلیغات بسیار بالاست، بطور مثال اگر بخواهیم تبلیغات محیطی داشته باشیم، نصب هر بنر حدود ۳۵۰ هزار تومان هزینه دارد و اگر تنها بخواهیم ۱۰ بنر در سطح شهر نصب کنیم که چندان هم به چشم نمی‌آید، باید چند میلیون تومانی برای آن هزینه کنیم.

او افزود: از طرفی اگر بخواهیم تبلیغات نمایش‌های خود را در شبکه استانی "زاگرس" انجام دهیم بازهم نیازمند هزینه‌های بالا و سرسام آوری است و این درحالی است که خود گروه‌های نمایش به لحاظ اقتصادی وضعیت خوبی ندارند.

درند گفت: تبلیغات در فضای مجازی هم چندان برایمان کارساز نبوده است.

رییس انجمن نمایش استان کرمانشاه در ادامه علت دیگر کمبود مخاطب تئاتر را نوع نگاه مخاطب جوان و نوجوان به این هنر دانست و افزود: در حال حاضر جوانان و نوجوانان ما به دنبال هیجان هستند و شاید برای آن‌ها تئاتر آن هیجانی که باید را نداشته باشد و برای همین ترجیحا به جای دیدن تئاتر، تمایل رفتن به کنسرت دارند.

او افزود: از طرفی آنقدر سرگرمی در اطراف نوجوانان و جوانان زیاد شده که کمتر وقتی برای دیدن نمایش دارند و گواه این حرف هم این است که در سال‌های نه چندان دور که اینترنت نبود یا کمتر استفاده می‌شد، تئاتر کرمانشاه یکی از پرمخاطب‌ترین تئاتر‌های کشور بود.

درند با بیان اینکه هنرمندان تئاتر همچنان برای زنده نگه داشتن چراغ این هنر تلاش می‌کنند، گفت: درد نبود مخاطب در حالی است که گروه‌ها با مشکلات اقتصادی فراوانی هم دست و پنجه نرم می‌کنند و متاسفانه از سوی مسئولین آنطور که باید حمایت نمی‌شوند.

رییس انجمن نمایش استان کرمانشاه به تفاهم نامه استانداری با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره کرد و افزود: در بندی از این تفاهم نامه حمایت از ۱۹ گروه نمایش استان قید شده که متاسفانه تاکنون هیچ نتیجه‌ای حاصل نشده و هرچه هم مکاتبه کرده‌ایم هیچ اتفاقی نیفتاده و جوابی نگرفته‌ایم.

درند از تئاتر کرمانشاه به عنوان برندی برای استان یاد کرد وافزود: از سال ۱۳۸۹ تاکنون هر ساله یکی از گروه‌های تئاتر استان در جشنواره بین المللی تئاتر "فجر" حضور دارد و این دستاورد، برندی برای فرهنگ استان است که متاسفانه آنطور که باید دیده نمی‌شود.

 رییس انجمن نمایش استان کرمانشاه گفت: در حال حاضر ۱۹ گروه ثبت شده نمایش در استان فعالیت دارند که هر یک از این گروه‌ها نیز در زیرمجموعه خود گروه‌های کوچکتری تشکیل داده‌اند .

 

 

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.