سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش آسیب‌های اجتماعی در مدارس اردبیل نگران کننده است

فرماندار اردبیل افزایش آسیب‌های اجتماعی در مدارس نگران کننده خواند و بر پیشگیری‌های لازم در این زمینه تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، مسعودامامی یگانه، فرماندار اردبیل امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش گفت: توانمندسازی کودکان و نوجوانان در مواجهه با آسیب‌های اجتماعی ، جلب مشارکت رسانه‌ها و خانواده‌ها به منظور اصلاح نگرش‌های رایج در زمینه رفتارهای پرخطر از جمله اهدافی است که باید بیشتر مورد توجه قرارگیرد.

او افزود:اداره کل آموزش و پرورش استان از ظرفیت بالایی برخوردار است و می‌تواند در بسیاری از زمینه ها بویژه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی موثر باشد.

امامی بیان کرد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی، نمایشگاه‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ویژه کودکان و نوجوانان، اجرای برنامه‌های نمادین فرهنگی و تجلیل از فعالان حوزه پیشگیری برنامه‌هایی است که باید در مدارس اجرا شود.

فرماندار اردبیل با بیان اینکه کاهش آسیب‌های اجتماعی نیاز به برنامه‌ریزی دارد افزود: برای کاهش آسیب‌های اجتماعی باید یک تیم کارشناسی متشکل از جامع شناسان،روانشناسان ،دانشگاهیان و رسانه‌ها تشکیل شود تا راهکارهای لازم برای پیشگیری احصا شود.

امامی درباره اجرای طرح ایران مهارت در مدارس گفت: مبادا این طرح به سرنوشت طرح کاد سابق در آموزش و پرورش دچار شود که کارایی چندانی نداشت و باید اجرای این طرح کاربردی باشد.

او تاکید کرد: این طرح نباید منجر به هزینه سر سام‌آور اولیا شود و اگر لازم باشد از اعتبارات استانی هم برای این طرح تخصیص داده شود تا این طرح با کیفیت بهتر اجرا شود.

فرماندار اردبیل با بیان اینکه طرح ایران مهارت با هدف مهارت‌آموزی برای دانش‌آموزان اجرا می‌شود افزود: این طرح  در مهارت‌آموز شدن جوانان و کیفیت‌بخشی و هدفمند کردن آموزش‌های مهارتی در مدارس قابل اجراست.

امامی اجرای با کیفیت طرح ایران مهارت را از اهداف اصلی عنوان کرد و گفت: تلاش و جدیت بر این است تا بتوانیم در این زمینه اقدامات لازم را انجام داده و زمینه‌ساز اجرای هرچه بهتر این طرح در استان شود.

انتهای پیام/ع

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.