سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر کل امور عشایری ایلام بیان کرد؛

پلاک گذاری دام‌های عشایر ایلام برای جلوگیری از قاچاق

مدیر کل امور عشایری ایلام گفت: دام‌های عشایر استان ایلام برای جلوگیری از قاچاق پلاک گذاری می‌شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ علی سلیمی مدیر کل امور عشایری ایلام گفت: عشایر استان ایلام با داشتن یک میلیون و ۴۰۰ هزار راس دام سبک و سنگین از قطب‌های اصلی تولید گوشت قرمز در کشور هستند.

او از افزایش تولید گوشت قرمز توسط عشایر ایلام از هفت هزار و ۹۰۰ تن در سال گذشته به هشت هزار و ۳۰۰ تن در سال‌جاری خبر داد و با اشاره به تهدید قاچاق دام در استان بیان کرد: پلاک گذاری دام‌های استان برای جلوگیری از قاچاق دام انجام می‌شود.

سلیمی عنوان کرد: با توجه به آغاز اجرای طرح هویت گذاری دام عشایر و دامداران، در راستای مصوبه هیئت وزیران که تمامی دام‌ها باید پلاک گذاری و در سامانه اصلاح نژاد کشور ثبت شوند.

او افزود: از مزایای کامل این طرح می‌توان به ساماندهی حمل و نقل و فروش دام، قابل شناسایی و پیگیری بودن دام، جلوگیری از قاچاق دام، برآورد تولید کشور، دسترسی به آمار دام موجود کشور، کنترل بیماری‌های دامی و اقدام بموقع در انجام واکسیناسیون دام، پرداخت تسهیلات اشتغال و بیمه دام اشاره کرد.

مدیر کل امور عشایری ایلام ادامه داد: همچنین اجرای این طرح در جهت حمایت از عشایر، دامداران و جلوگیری از قاچاق دام است، به نحوی که هر دامی پلاک هویت دریافت کند در هر نقطه‌ای قابل شناسایی است.

او اضافه کرد: چرا که در حال حاضر نقل و انتقال دام بدون پلاک گذاری ممنوع و قاچاق محسوب شده و رفته رفته با تکمیل این طرح در خصوص نگهداری دام بدون پلاک هم سختگیری‌های لازم انجام می‌گیرد و در آینده تمام خدمات از جمله آبرسانی سیار، توزیع نهاده ها، تسهیلات بانکی و دیگر طرح‌های حمایتی امور عشایر بر اساس هویت گذاری به عشایر ارائه می‌شود.

انتهای پیام/غ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.