سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حریق تالاب بین‌ المللی هامون پس از ۲۴ ساعت مهار شد

مدیر کل حفاطت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: آتش‌سوزی در تالاب بین‌ المللی هامون که عصر دیروز اتفاق افتاده بود به طورکامل مهار شد.

وحید پورمردان مدیر کل حفاطت محیط زیست سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: آتش سوزی در منطقه حفاظت شده هامون که عصر دیروز  در حوالی کوه خواجه به وقوع پیوست با همت و تلاش بی وقفه نیروهای زحمت کش محیط بان،آتش نشانی  و منابع طبیعی  شهرستان های  زابل و  هامون و بارش الطاف الهی عصر امروز به طور کامل مهار شد .

او افزود: براساس بررسی‌های ابتدایی، آتش سوزی درحدود "۲۰ هکتار" از پناهگاه حیات وحش هامون دارای پوشش علفی، اتفاق افتاده بود و بادی که در حال وزیدن بود به شدت گیری آن کمک می‌کرد.

پورمردان افزود: همواره پس از آب گیری و سپس خشک شدن تدریجی تالاب هامون، علف‌های بستر آن به سرعت خشک میشوند و بسیار مستعد آتش گرفتن هستند، لذا به نظر می‌رسد علت حادثه، عامل انسانی بوده که بومیان گهگاه به منظور پاکسازی زمین و از بین بردن بن خشک نی‌های قدیمی و آماده سازی زمین برای رویش مجدد نی در سال بعد و همچنین سهولت برداشت آن اقدام به آتش زدن بن‌ها و ساقه‌های خشکیده به جا مانده می‌کنند.

او تصریح کرد: به منظور جلوگیری از آتش سوزی عرصه‌های طبیعی، ازمردم فهیم استان درخواست داریم نسبت به رعایت مسایل ایمنی کوشا بوده و از روشن کردن آتش در مکان‌هایی که دارای پوشش گیاهی خشک شده هستند، خودداری کنند تا بعد از این شاهد این گونه بلایا نباشیم.

انتهای پیام/ع

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.