سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش ارزش پوند در پی نگرانی‌های برگزیت

نگرانی‌های مرتبط با دوره انتقالی پس از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا موجب کاهش ارزش پوند در برابر دیگر ارز‌های مهم بین‌المللی شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، نگرانی‌های مرتبط با دوره انتقالی پس از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا (برگزیت) موجب کاهش ارزش پوند در برابر دیگر ارز‌های مهم بین‌المللی شد.

پس از آن که دفتر نخست وزیری انگلیس روز سه شنبه اعلام کرد بوریس جانسون، نخست وزیر این کشور قصد دارد تمدید دوره انتقالی پس از برگزیت را فراتر از سال ۲۰۲۰ ممنوع کند، ارزش پوند یک درصد در برابر یورو و دلار کاهش یافت.

ساعت ۱۰ صبح امروز به وقت گرینویچ پوند انگلیس ۱.۲۵ درصد ارزش خود را در برابر دلار و ۱.۲۶ درصد ارزش خود را در برابر یورو از دست داد.

یک مسئول دفتر نخست وزیری انگلیس گفت هفته گذشته مردم خواستار تشکیل دولتی شدند که برگزیت را به اجرا گذارد و امکان پیشرفت کشور را فراهم سازد. این دقیقا همان کاری است که ما از همین هفته قصد انجام آن را داریم.

 این مقام انگلیسی ادامه داد برنامه‌ای که ما برای برگزیت ارائه کرده‌ایم، نشان می‌دهد که دولت به هیچ وجه قصد ندارد دوره انتقالی پسابرگزیت را از آنچه پیش بینی شده است، طولانی‌تر کند و قانون جدید مربوط به اجرای توافق نامه برگزیت نیز دولت را از هرگونه تمدید دوره انتقال فراتر از سال ۲۰۲۰ منع کرده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: برگزیت ، ارزش پوند
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.