سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری:

بازیگران سنتی به فکر رقابت با هوشمندسازی در حمل و نقل نباشند

ستاری گفت: بازیگران سنتی به هیچ وجه به فکر رقابت با بخش‌های هوشمند سازی نباشند چرا که صد در صد بازنده خواهند بود.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در مراسم اختتامیه چهارمین نمایشگاه حمل ونقل، لجستیک و صنایع وابسته با بیان اینکه در حوزه هوشمند سازی اقدامات بسیار گسترده‌ای به ویژه در بخش حمل ونقلی صورت گرفته است، گفت: با وجود آنکه اقدامات بسیار زیادی در حوزه هوشمندسازی صورت گرفته است اما هنوز فاصله زیادی بین الکترونیکی کردن و هوشمندسازی وجود دارد.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: الکترونیکی کردن در بستر کامپیوتر انجام می‌شود اما هوشمند سازی در قالب یک بستر و پلت فرم ایجاد می‌شود به طوری که تمامی استارت‌آپ‌ها از طریق آن می‌توانند با یکدیگر ارتباط داشته باشند.

ستاری توصیه‌ای به بازیگران سنتی در حوزه حمل ونقل اشاره کرد و گفت: بازیگران سنتی در حوزه حمل ونقل و یا تمامی بخش‌ها بدانند که به هیچ عنوان نمی‌توانند در رقابت با هوشمند سازی پیروز شوند و به هیچ عنوان به فکر رقابت با بخش‌های هوشمند نباشند، چرا که احتمال یک درصد موفقیت آنها وجود ندارد.


بیشتر بخوانید: جابجایی ۳۸.۶ میلیون تن کالا در ۹ ماهه ابتدایی سال


او با اشاره به اینکه پیشنهاد می‌کنم سرمایه‌گذاران به فکر سرمایه‌گذاری در پلت فرم‌های هوشمند سازی باشند، گفت: باید این بخش‌ها با یکدیگر مشارکت داشته باشند، چرا که رشد این بخش‌ها در مقایسه با سایر حوزه‌ها بسیار طبیعی است.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری تأکید کرد: گاهی رشد شرکت‌های هوشمند به گونه‌ای است که در هفته 10 درصد رشد می‌کند، این در حالی است که بازیگران سنتی قادر به رقابت و یا رشد در این حد نیستند.

ستاری تأکید کرد: سرمایه‌گذاران با ورود به این حوزه می‌توانند بخشی از بازار آینده را داشته باشند و این تحولی است که هیچ وقت نمی‌توانیم مانع پیشرفت آنها شویم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.