سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همه دستگاه‌ها برای کاهش خشم در جامعه تلاش کنند

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد گفت: برای کنترل و کاهش خشم در جامعه باید همه نهاد‌های متولی با عزم جدی در میدان عمل باشند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد  ، محمدحسین رحیمی زاده معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد در نشست کارگروه پیشگیری و کنترل خشم در دادگستری استان یزد، گفت: با توجه به اینکه ضرب‌ و جرح عمدی از جرم‌های اول استان یزد محسوب می‌شود و به لحاظ اینکه این جرم از مصادیق خشونت هست لذا برنامه‌ریزی در جهت کنترل و کاهش خشم ضروری است.

او افزود: با برخی از اقدامات همچون نصب دوربین‌های نظارتی می‌توان به‌صورت وضعی و انتظامی در کنترل خشم تأثیر گذاشت و البته برخی از برنامه‌های فرهنگی را باید اجرا کرد که نتایج آن در بلندمدت حاصل می‌شود.

 رحیمی زاده ادامه داد: کنترل بسیاری از جرائم استان با توجه به نوع جرم و محل وقوع ترسیم‌شده است و باید با توجه به وضعیت هر محله، برنامه هائی را تدوین و اجرا کرد.

او مشارکت همه نهاد‌های متولی را خواستار شد و گفت: بخشی از برنامه‌های فرهنگی در مدارس اجرا می‌شود که با حضور مقامات مرتبط دانش آموزان نسبت به برخی از عواقب خشم‌های آنی و خشونت آموزش می‌بینند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد، تصریح کرد: برخی از جرائم محصول رشد نامتوازن و توسعه ناهمگون استان است که البته تدوین برنامه‌هایی برای اصلاح این ساختار، مستلزم تعریف برنامه‌های بلندمدت در سطح کلان استان است.

او به وجود برخی از برنامه‌های مرتبط با کنترل و کاهش خشونت از سوی برخی از نهاد‌های فرهنگی و اجتماعی اشاره کرد و اظهار داشت: جلوگیری از عملکرد جزیره‌ای و ایجاد بستری برای بهره‌گیری از ظرفیت‌های مشترک، به تحصیل اهداف سازمانی و تسریع در اجرای امور کمک شایانی می‌کند.

رحیمی زاده جلب‌توجه آحاد جامعه و مشارکت نهاد‌های اجتماعی را در مسئله کنترل خشونت ضروری برشمرد و گفت: ایجاد کمپین‌های کنترل خشم و توجه دادن جامعه نسبت به مسئله خشونت در جامعه نیز از دیگر رویکرد‌هایی است که باید در نظر قرار گیرد.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.