سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

میرزایی نیکو در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان تشریح کرد؛

نشست لاریجانی با روسای کمیسیون‌ها درباره استیضاح/ شرط مطهری برای دست کشیدن از استیضاح وزیر کشور

عضو کمیسیون شورا‌ها گفت: رئیس مجلس در جلسه‌ای اعلام کرد که به ما گفته‌اند انجام استیضاح در شرایط کنونی به صلاح نیست.

قاسم میرزایی نیکو عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با تاکید بر اینکه تعداد امضا‌های طرح استیضاح رحمانی فضلی وزیر کشور دیروز از حد نصاب نیفتاده بود، گفت: در جلسه روز گذشته این کمیسیون تعداد امضا‌ها ۴۰ عدد بود که البته به دلیل طرح برخی مسائل امکان داشت حدود ۱۰ نفر امضای خود را پس بگیرند که باز هم این استیضاح از حد نصاب نمی‌افتاد.

او با بیان اینکه امروز ۵ نفر دیگر از نمایندگان طرح استیضاح وزیر کشور را امضا کردند، افزود: در جلسه دیروز کمیسیون شورا‌ها نمایندگان درخواست کننده استیضاح به دو بخش تقسیم شده بودند، عده‌ای اعلام کردند که اجازه دهید استیضاح دو ماه به تاخیر بیفتد، زیرا اکنون در جریان مسائل موجود در کشور این استیضاح به صلاح نیست.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها تصریح کرد: دسته دوم اصرار داشتند که این استیضاح باید اکنون انجام شود، بنابراین همه امضاکنندگان با انجام استیضاح وزیر کشور موافق هستند.

میرزایی نیکو اظهار کرد: حدود ۱۵ نفر از درخواست کنندگان استیضاح با قاطعیت در کمیسیون شورا‌ها اعلام کردند که از توضیحات وزیر قانع نشده‌اند و باید کمیسیون گزارش این استیضاح را به هیئت رئیسه مجلس تحویل دهد.

او ادامه داد: هیئت رئیسه کمیسیون شورا‌ها به دلیل این اختلاف نظر‌ها هنوز گزارش این کمیسیون را درباره استیضاح رحمانی فضلی به هیئت رئیسه مجلس ارائه نکرده است.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها در پاسخ به سوالی درباره اینکه چرا با وجود خبری شدن لغو استیضاح‌های زنگنه و رحمانی فضلی امضا کنندگان این دو استیضاح آن را تکذیب کرده‌اند، گفت: لاریجانی رئیس مجلس طی جلسه‌ای با روسای کمیسیون‌ها پیشنهاد داده بود که اعلام شده با توجه به شرایط و وضعیت کنونی کشور انجام استیضاح وزرا به صلاح نیست، اما هیچ کدام از نمایندگان این موضوع را قبول نکرده‌اند.

میرزایی نیکو تاکید کرد: مطهری یکی از درخواست کنندگان استیضاح وزیر کشور بیان کرده که اگر این موضوع به صورت مستقیم از سوی مقامات ارشد کشور  به ما یا در تلویزیون اعلام شود، آن زمان از انجام استیضاح دست می‌کشیم در غیر این صورت بیان این سخنان با واسطه برای ما قابل قبول نیست.

او بیان کرد: بنده معتقدم استیضاح وزرای نفت و وزیر کشور در مجلس انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.