سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آب آناناس سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند

یک محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: آب آناناس قابلیت خون سازی در بدن دارد و باعث بهبود جریان خون می‌شود.

محمد باقر مینایی محقق و پژوهشگر طب سنتی در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه کلینیک گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آناناس گفت: این میوه در مناطق گرم و مرطوب رشد می‌کند. در ایران به دلیل نامناسب بودن شرایط آب هوایی برای رشد این میوه، تولید آن میسر نیست؛ به همین دلیل در دسترس همگان نیست.
او ادامه داد: خواص درمانی میوه در هر منطقه برای مردم همان منطقه،  صد در صد است اما هر چقدر از آن منطقه دور می‌شود تاثیرش کمتر می‌شود.


بیشتر بخوانید: آب آناناس بخورید تا زکام نشوید


او گفت: این میوه نزدیک به ۸۵ درصد ترکیباتش را آب تشکیل داده است؛ بنابراین نسبت به سایر میوه‌ها آب بیشتری دارد.

این پژوهشگر طب سنتی بیان کرد: آب آناناس ادرارآور است همچنین قابلیت خون سازی در بدن دارد و باعث بهبود جریان خون می شود.


این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه آناناس به دستگاه گوارش وهضم غذا کمک بسزایی می‌کند، افزود: این میوه بومی نواحی گرمسیری و مرطوب، اشتها آور است و می‌تواند به عنوان یک ملین استفاده شود؛ افراد می‌توانند این میوه را قبل و یا بعد غذا میل کنند.


بیشتر بخوانید: چرا برای عیادت از بیمار باید آناناس ببریم؟


او تصریح کرد: آناناس در تعادل ثبات قند خون دخیل است همچنین میکروب‌های چرک‌زا را ازبین می‌برد و بیماری‌هایی که به واسطه این نوع میکروب‌ها بر بدن عارض می‌شوند را می‌تواند، مهار کند.

مینایی گفت: افرادی که بر اثر عواملی محیطی مانند  آلودگی هوا  و یا با رعایت نکرن بهداشت شخصی خود دچار بیماری می شوند، می توانند اثرات مخرب آن را با مصرف آب آناناس کاهش دهند. افراد با مصرف میوه و آب آناناس می‌توانند به بهبود درد خود کمک کنند.

مینایی توصیه کرد: افرادی که برای تسکین درد این میوه را مصرف می‌کنند، می‌توانند آب آناناس را گرفته و با غرغره کردن آن در حلق، از فوایدش بهره ببرند.

او تصریح کرد: روغن آناناس معروف به روغن ملطف گلو، حنجره و حلق است و به درمان و بهبود گلو درد کمک می‌کند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.