سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فعالیت بیش از پنج هزار کارگاه کشاورزی در سطح شهرستان مهاباد

کارشناس مسئول بهداشت حرفه‌ای شهرستان مهاباد گفت: پنج هزار و ۴۴۳ کارگاه بهداشت کشاورزی در سطح شهرستان فعال است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، مهرور کارشناس مسئول بهداشت حرفه ای شهرستان مهاباد در کارگاه آموزش بهداشت کشاورزی گفت: شهرستان مهاباد به عنوان قطب جنوب استان در اجرای برنامه بهداشت کشاورزی ۵ هزار و ۴۴۳ کارگاه دارد که در این زمینه ۷ هزار و ۴۱۱ نفر از شاغلان به شهروندان خدمات ارائه می‌کنند.

او افزود: با توجه به نیاز آموزشی و باز آموزی   تاکنون برای ۱۴۷ نفر از بهورزان تمامی خانه‌های بهداشت کارگاه بهداشت کشاورزی در طول سه روز برگزار شد.

مهرور اضافه کرد: هدف از برنامه بهداشت کشاورزی، کشاورز سالم، محصول کشاورزی سالم و محیط زیست سالم است.

او تصریح کرد: بهداشت کشاورزی عبارت است از تامین، حفظ و ارتقای عالی‌ترین درجه سلامت جسمی، روحی، روانی و اجتماعی کشاورزان که با پیشگیری از بروز بیماری‌های شغلی، حوادث ناشی از کار و تطابق کار با انسان این مهم به دست می‌آید.

او بیان کرد: گروه‌های هدف بهداشت کشاورزی شامل شاغلین باغات و مزارع، دامداری‌های سنتی و خانگی، گاوداری‌های صنعتی (شیری و گوشتی)، گلخانه‌ها، پرورش ماهی، شیلات، پرورش زنبور عسل، مرغداری‌ها، کشتارگاه‌ها، کارخانجات آرد، پرورش قارچ، پرورش دام و طیور، سردخانه‌ها می‌باشد کارگاه‌های اشاره شده زیر پوشش ارائه خدمات سلامت کار قرار می‌گیرند.

مسئول بهداشت حرفه‌ای شهرستان مهاباد اظهار داشت: همچنین در ۶ ماهه اول امسال ۵۰ درصد شاغلین به وسیله بهورزان و کارشناسان بهداشت حرفه‌ای شهرستان آموزش‌های لازم را دیدند و آزمون‌های پره تست و پوس تست از بهورزان انجام شد.

او گقت: منظور از ارائه خدمات سلامت کار معاینات شغلی، خدمات سنجش و ارزیابی و کنترل عوامل زیان اور، آموزش بهره برداران کشاورزی است که یکی از موضوعات مهم در کارگاه آموزشی شامل برگه اطلاعات ایمنی مواد شیمیایی، نحوه مواجهه و برخورد با سموم کشاورزی، استفاده صحیح و اصولی در کاربرد سموم و سایر مواد شیمیایی بود.

انتهای پیام / س خ 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.