سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آذربایجان شرقی دومین تولیدکننده عسل در کشور

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: این استان به لحاظ تولید عسل رتبه دوم کشور را بعد از آذربایجان غربی دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، فتحی رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت:این استان به لحاظ تولید عسل رتبه دوم کشور را بعد از آذربایجان غربی دارد.

او افزود: این موفقیت در سایه بالا بودن دانش فنی و سطح کیفی زنبورداران استان حاصل شده است به طوری که اخیراً در جشنواره منطقه‌ای عسل در مریوان زنبوردار معرفی شده استان به لحاظ کیفیت عسل تولیدی موفق به کسب مقام برتر شد.

 فتحی تعداد کندو‌های زنبور عسل استان را یک میلیون و ۳۹۱ هزار و ۶۷۹ کندو اعلام وافزود: این آمار از طرح آمارگیری از زنبورستان‌های استان در پاییز امسال به منظور دستیابی به اطلاعات مورد نیاز از راندمان تولیدی کلنی‌ها حاصل شده است.

او هدف از اجرای این طرح را مشخص شدن تعداد کندو‌های زنبورعسل، تعداد شاغلین در این بخش، میزان تولیدات جانبی کندو و نیز کسب اطلاعات لازم از وضعیت زنبورداری استان بیان کرد و گفت: تلاش می‌شود با علمی‌تر کردن تولید عسل در استان رتبه تولید را نیز به رده اول کشوری ارتقا دهیم.

فتحی گفت: از مجموع کندو‌های آذربایجان شرقی، ۸۵ درصد شامل یک میلیون و ۱۷۶ هزار و ۷۸۶ کندوی مدرن و ۱۵ درصد شامل ۲۱۴ هزار ۸۹۳ کندوی بومی بوده که در مجموع ۱۵ هزار و ۲۵ تن عسل در سال ۹۸ تولید شده است.

او حجم تولید عسل آذربایجان شرقی در سال گذشته را ۱۳ هزار و ۷۲ تن اعلام کرد که این رقم امسال افزایش ۱۵ درصدی داشته است.

فتحی افزود: از مجموع تولید عسل در آذربایجان شرقی ۹۴ درصد از کندو‌های مدرن و ۶ درصد از کندو‌های سنتی به دست آمده است.

او با بیان اینکه صنعت زنبورداری در راستای متمرکز نمودن واحد‌های کوچک گام‌های اساسی برداشته است،گفت: تشکل زنبورداران در راستای اصل ۴۴ به اهداف سازمان جامه عمل پوشانده است که در کمتر تشکلی چنین جدیت و تخصصی یافت می‌شود.

فتحی گفت: انسجامی که در این تشکل به وجود آمده است در سایر تشکل‌های بخش کشاورزی نیز گسترش یابد.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.