سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهری که برفش بیش،مشکلات حمل و نقلش بیشتر

با آغاز بارش برف از صبح امروز در همدان مشکلات بسیاری برای عبور و مرور شهروندان به وجود آمده و تاکسی کمتری در سطح شهر دیده می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، هر ساله با آغاز فصل سرما و  بارش برف و باران شاهد کندشدن عبور و مرور  در سطح شهر  و خدمت رسانی ضعیف تاکسی رانی در  همدان هستیم.

بارش برف و باران برای شهر همدان که متاسفانه به تازگی در سایه بی توجهی و غفلت مسئولان از مشکل آلودگی هوا  نیز رنج می‌برد و  آن ها نیر در سکوت کامل هستند و یا به تبعیت از مسئولان فلان کلان شهر حل مشکل را به گردن باد، باران و برف می اندازند نعمت بزرگی محسوب می‌شود  اما در کنار همه‌ خوبی ها و مزایا ، مشکلاتی را برای شهروندان به وجود می‌آورد.

همزمان با آغاز بارش برف در سطح شهر همدان از صبح امروز صف های طولانی در ایستگاه های تاکسی تشکیل شد.

گویا این روال به یک عادت تبدیل شده است که مردم در روز های برفی و بارانی منتظر تاکسی شوند و رانندگان تاکسی نیز یا در سر کار خود حاضر نباشند یا دربستی را به مسافر در زیر برف و باران ترجیح بدهند وبرخی هم  مسیری که خود دوست دارندمی روند و مسافر را در نیمه راه رها می کنند.

صبح امروز با آغاز بارش برف در سطح شهر همدان متاسفانه در برخی نقاط تاکسی به ندرت پیدا می شد و در برخی خطوط هم که تاکسی وجود داشت رانندگان به بهانه بارش برف از ارائه خدمات به شهروندان خودداری می کنند و در مسیر های کوتاه  مسافر کشی می کنند و مسافر باید یا باقی مسیر را پیدا طی کند یا با وسائل شخصی و یا رهگذری به سرکار کار یا منزل خود برود.

یکی از شهروندان همدانی که منتظر تاکسی در خط میدان امام به سمت میدان بعث، بیمه و استادان بود به خبرنگار ما گفت: متاسفانه رانندگان تاکسی با توجه به اینکه مسافر زیادی هم برای میدان بعث، بیمه و استادان است از سوار کردن آن ها به بهانه بارش برف و کندی تردد خودداری می کنند و تا میدان دانشگاه بیشتر طی مسیر نمی کنند.

او در ادامه افزود: بنده امروز برای رفتن به سرکار علی رغم وجود تاکسی بیست دقیقه منتظر شدم تا رانندگان برای مسر بعثت - بیمه مسافر سوار کنند که متاسفانه از این کار خودداری می کردند و تا میدان دانشگاه بیشتر نمی رفتند.

این شهروند با بیان اینکه مابقی مسیر را پیاده طی کردم، گفت: بعد از رسیدن به میدان دانشگاه مشاهده کردم که مسیر کاملا باز است و تردد خودرو های شخصی در حال انجام است حال چرا برخی تاکسی از خدمت رسانی در این مسیر خودداری می کنند جای از سوال و انتظار پاسخگویی از سوی مسئولان مربوطه است.

با پیگری خبرنگار ما متاسفانه هیج کدام از مسئولان در این رابطه حاضر به پاسخگویی نبودند، آقای کریمی مدیر معاونت تاکسیرانی و حمل و نقل بار و کالای شهرداری همدان با حواله دادن خبرنگار به آقای پوربخش پوری، مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسی‌رانی همدان از پاسخگویی خودداری کرد و او هم  پاسخگوی تلفن خبرنگار مانبود.

برخی شهروندان همدانی نیز در روز‌های برف و بارانی ترجیح می دهند برای تردد‌های خود در شهر از خودرو های شخصی استفاده کنند تا در ایستگاه  تاکسی زیر برف و باران منتظر تاکسی نمانند و یا با حسرت به تاکسی های خالی منتظر مسافر دربستی نگاه نکنند.

حال این اقدام شهروندان در سایه بی توجهی مسئولان تا چه حد می تواند هوای شهر همدان را که تا چندی پیش به آب و هوای پاک و تمیز مشهور بود به شهر آلوده همچون دیگر شهرهای ایران تبدیل کنند.

انتهای پیام/د.ا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.