سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حدود ۲۵ درصد مجوز‌های مشاغل خانگی در بخش صنایع دستی

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت:حدود ۲۵ درصد مجوز‌های مشاغل خانگی در بخش صنایع دستی است.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان   در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، در زمینه حوزه مشاغل خانگی گفت: از ابتدای سال  تا کنون تعداد ۹۱۰ مجوز مشاغل خانگی در دستگاه‌های میراث فرهنگی، جهاد کشاورزی، صنعت معدن و تجارت، فرهنگ و ارشاد اسلامی، کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی صادر شده است.

او با اشاره به اینکه که از این تعداد ۲۲۹ مجوز در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در استان صادر شده است. افزود:در استان از مجموع ۹۱۰ مجوز صادر شده، ۸۸۶ مجوز به صورت مستقل و ۲۴ مجوز به صورت پشتیبانی حقیقی با ۱۹۴ نفر تحت پوشش بوده است .

اشرفی ادامه داد:  سهم اداره کل میراث فرهنگی در آن صدور ۲۲۶ مجوز به صورت مستقل و ۳ مجوز در قالب پشتیبان حقیقی با ۵۸ نفر تحت پوشش بوده است که این تعداد حدود ۲۵ درصد کل مجوز‌های استان را شامل می‌شود.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بر مزایای بهره مندی افراد فعال در حوزه صنایع دستی تاکید کرد و ادامه داد: اخذ مجوز مشاغل خانگی و همچنین پرداخت تسهیلات ارزان قیمت حمایتی به فعالان این بخش می‌تواند موجب تقویت مشاغل خرد و کوچک شود.

او اظهار کرد: در فعالیت‌های مشاغل خانگی علاوه بر حضور افراد در محل زندگی آنان که منجر به حفظ روابط خانوادگی و حضور موثر در کانون خانواده است، می‌تواند به عنوان فعالیتی اقتصادی کوچک در راستای کمک مالی و تقویت معیشت خانواده نیز مورد توجه قرار گیرد.

اشرفی در خصوص اجرای طرح اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری در استان گفت: طرح مذکور یکی از طرح‌های اشتغالزای دولت است که توسط وزارت متبوع و ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی در کشور اجرا شد.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ادامه داد: یکی از اهداف اجرای طرح ایجاد و تثبیت اشتغال در مناطق روستایی است که این مهم ارتقا وضعیت معیشتی روستاییان و نگه داشت نیرو در مناطق روستایی و جلوگیری از مهاجرت به شهر‌ها بوده است.

او  طی گزارشی از عملکرد اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در طرح اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری گفت: در استان تعداد ۳ هزار و  ۲۹۸ به مبلغ ۵۲۷۰۸۱۳ میلیون ریال جهت بررسی در کمیته فنی ارسال شده است که از این تعداد ۲ هزار و۳۴۳  طرح به مبلغ ۲۹۴۵۱۳۸ میلون ریال موفق به دریافت تسهیلات از این محل شده اند.

اشرفی ادامه داد: از مجموع ۸۷ طرح ارسال شده اداره کل میراث فرهنگی استان به مبلغ ۲۴۰۵۶۹.۳۳ میلیون ریال؛ تعداد ۷۶ طرح به مبلغ ۱۷۵۸۸۶.۳۷ میلون ریال موفق به دریافت تسهیلات از محل اشتغال پایدار در مناطق روستایی وعشایری شدند که این مباغ معادل ۶ درصد کل اعتبارات استان از این محل بوده است.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خواستار پیگیری طرح‌های معرفی شده به بانک‌های عامل توسط دستگاه‌های اجرایی مربوطه شد و افزود: باید با توجه به شرایط خاص استان در حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری تلاش مضاعف جهت اجرای این طرح‌ها صورت گیرد.

انتهای پیام / ط ا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.