سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تصویب لایحه ۷۳۸ میلیارد دلاری بودجه دفاعی در سنای آمریکا

سنای آمریکا با ۷۶ رای موافق لایحه بودجه دفاعی سال ۲۰۲۰ این کشور را تصویب کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، سنای آمریکا روز دوشنبه با اکثریت آرا لایحه بودجه ۷۳۸ میلیارد دلاری بودجه دفاعی آمریکا برای سال مالی ۲۰۲۰ را تصویب کرد.

این لایحه برای تبدیل شدن به قانون باید امروز سه شنبه به امضای دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برسد. مجلس سنای آمریکا که در اختیار جمهور خواهان است با ۷۶ رای موافق در مقابل ۶ رای مخالف به بحث‌ها درباره قانون مجوز دفاع ملی، که سیاست‌ها و بودجه بخش دفاعی آمریکا در آن تدوین شده، پایان داد.

لایحه بودجه دفاعی آمریکا هفته پیش با ۳۷۷ رای موافق در مقابل ۴۸ رای مخالف در مجلس نمایندگان این کشور به تصویب شد و به سنا ارسال شد. لایحه بودجه دفاعی یکی از ابزار‌های سیاسی است که بر اساس آن همه موارد از جمله سطح دستمزد‌ها تا مدرن سازی، خرید و یا توقف خرید کشتی و هواپیما‌های نظامی تعیین می‌شود.

در لایحه بودجه مجوز دفاع ملی جدید آمریکا بند‌های مربوط به تحریم خطوط انتقال نفت و گاز روسیه به اروپا همچنین ممنوعیت همکاری نظامی مستقیم پنتاگون با مسکو در نظر گرفته شد. در بودجه امسال ۳.۱ درصد افزایش دستمزد برای نیرو‌های نظامی آمریکا لحاظ شده است. ایجاد نیروی جدید فضایی، به عنوان اولویت نظامی ترامپ، برای آمریکا بخش دیگری از این لایحه است.

پیشتر رئیس‌جمهور آمریکا از کنگره خواست سریعا مراحل تصویب این لایحه طی شود تا پیش از پایان سال مالی بودجه وزارت دفاع او فورا آن را امضا کند.

در این بودجه تحریم‌هایی نیز در نظر گرفته شده است: تحریم علیه ترکیه به دلیل تصمیم آنکارا برای خرید سیستم دفاع موشکی اس-۴۰۰ از روسیه و همچنین ممانعت از انتقال جنگنده‌های اف-۳۵ به این کشور، بعلاوه اعمال تحریم‌های اجباری علیه خط لوله انتقال نفت و گاز روسیه به اروپا و همچنین ممانعت از همکاری نظامی آمریکا با روسیه از جمله این موارد هستند. لایحه مذبور خط لوله نورد استریم ۲ و ترک استریم را نیز تحریم کرده است. به علاوه آنکه براساس این لایحه به دولت آمریکا اجازه داده شده است که بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه، و همه کسانی را که از دولت او حمایت می‌کنند، تحریم کند.

گزارش شده است در این لایحه هزینه‌های دفاعی شامل ۳۰۰ میلیون دلار کمک امنیتی به اوکراین از جمله سلاح‌های کشنده تمدید شده است. ۷۱.۵ میلیارد دلار نیز برای ادامه جنگ‌های خارجی و یا عملیات‌های احتمالی خارج از آمریکا در نظر گرفته شده است.

بودجه نظامی آمریکا برای سال مالی ۲۰۱۹ برابر با ۷۱۶ میلیارد دلار بود.

انتهای پیام/

 

 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.