سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حال خوش اینترنت در مناطق زلزله‌زده آذربایجان‌شرقی

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌شرقی گفت: در حال حاضر هیچ مشکلی در زمینه اتصال اینترنت مناطق زلزله‌زده این استان وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، خرامش مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌شرقی گفت: در حال حاضر هیچ مشکلی در زمینه اتصال اینترنت مناطق زلزله‌زده این استان وجود ندارد.

 خرامش افزود: هم اکنون خدمات اینترنت اپراتور‌های همراه اول و ایرانسل در روستا‌های شهرستان میانه و سراب برقرار است و با توجه به افزایش استفاده از اینترنت در این مناطق ظرفیت‌ها افزایش یافته است تا مشکلی در این زمینه به وجود نیاید.

او با بیان اینکه هنگام وقوع زلزله در روستای ورنکش، دیتای ایرنسل در این روستا ارتباط داشت، افزود: پوشش اینترنت با نصب دستگاه‌های مربوط به دیتای همراه اول در این روستا پس از زلزله افزایش نیز یافته است.

خرامش، راه اندازی ۲ دستگاه «آی. تی. ام» در مناطق زلزله زده میانه و ترمیم خسارت‌های تلفن ثابت را از جمله اقدامات اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان شرقی در مناطق زلزله زده بیان وافزود: در این زمینه ارتباطات تلفن ثابت تعداد ۱۵ روستا در بخش ترکمن چای میانه که آسیب دیده بودند به سرعت رفع شد.

او گفت: همچنین از مجموع ۴۶ روستای آسیب دیده شهرستان سراب نیز اقدامات اولیه برای نصب و راه اندازی ارتباطات ثابت به انجام رسید و هم اکنون هیچ گونه مشکلی در این زمینه در مناطق زلزله زده وجود ندارد.

خرامش با اشاره به حضور تیم‌های تخصصی ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان شرقی در مناطق مزبور، گفت: ما حتی آمادگی برقراری ارتباط تلفن‌های ثابت در داخل چادر‌ها را نیز داشتیم و در چند مورد ضروری این کار را انجام دادیم.

زمین لرزه ۵.۹ ریشتری ۱۷ آبان ماه امسال موجب تخریب یا آسیب دیدن ۴۵۰۰ واحد مسکونی روستایی در شهرستان‌های میانه و سراب استان آذربایجان شرقی شد؛ در این زمین لرزه که کانون آن روستای «ورنکش» بود، ۵ نفر جان خود را از دست دادند و حدود ۶۰۰ نفر نیز مصدوم شدند که ۳۲ نفر از آنان بستری و بقیه به صورت سرپایی معالجه شدند.

زمین لرزه همچنین ۱۲ هزار نفر را ناگزیر از اسکان در چادر‌های هلال احمر در روز‌های نخست کرد.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.