سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی با فعالیت‌های غار نوردی در استان یزد

کارگاه آموزشی آشنایی با فعالیت‌های غار نوردی استان به همت کارگروه غارنوروی و جمعیت هلال استان یزد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ،سید مهدی حسینی سرپرست معاونت امداد و نجات هلال احمر استان یزد  در کارگاه آموزشی آشنایی با فعالیت‌های غار نوردی در استان، گفت:  با توجه به همکاری‌های قبلی هلال احمر و هیئت کوهنوردی استان و با اشاره به امضاء تفاهم نامه همکاری مشترک فدارسیون کوهنوردی و جمعیت هلال احمر کشور امیدواریم بتوانیم روند خدمات و فعالیت‌ها را بیشتر از گذشته افزایش دهیم.

فاطمی رئیس هیئت کوهنوردی استان نیز در این نشست، گفت: در سال‌های اخیر اتفاقات خوبی در این مبحث صورت گرفته و شاهد شناسایی غار‌های متعدد، موفقیت در آموزش و کسب عناوین خوبی در این زمینه بوده ایم.

او افزود: مجموعه هیئت و کارگروه علاوه بر فعالیت‌های مفید و سازنده باید در کنار فنی بودن و تخصص، آموزش استفاده درست از محیط زیست، آموزش امداد و نجات و بهره برداری صحیح را در سرلوحه برنامه‌ها قرار داده تا ضمن معرفی به جامعه و لذت بردن از منابع شگفتی ساز طبیعت بتوان فرهنگ حفظ این محیط بکر را توسعه و گسترش داد.

در ادامه نشست سارا بین آبادی از تاریخچه غار، انواع غار‌ها و چگونگی تشکیل، انواع شگفتی و تزئینات داخل غار، موجودات زیر زمینی و اکولوژی حیات، اکتشافات و نقشه برداری و در مورد ملزوماتی مانند پوشاک و تجهیزات غار پیمایی توضیحاتی را ارائه داد.

در پایان مراسم شرکت کنندگان از قنات آبی، قنات زارچ و آسیاب آبی وزیر بازدید کردند.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.