سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مهمترین مشکلات رانندگان اتوبوس های بین شهری

عضو هیات مدیره انجمن صنفی رانندگان اتوبوس بین شهری استان کرمانشاه مهمترین مشکلات این قشر را در تشریح کرد.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،کوروش محمدی عضو هیات مدیره انجمن صنفی رانندگان اتوبوس بین شهری استان کرمانشاه از وجود ۲۳۷ دستگاه اتوبوس بین شهری در استان با حدود ۶۲۰ راننده فعال یاد کرد.

او با بیان اینکه رانندگان اتوبوس با معضلات متعددی مواجهند، گفت : جزو معدود صنف‌هایی هستیم که طی سه سال اخیر فقط یکبار و آن هم در خرداد سال ۱۳۹۸ افزایش کرایه در حد ۲۰ درصد داشتیم و این در حالی است که سایر کالا‌ها و خدمات طی چند سال اخیر حدود سه برابر افزایش قیمت داشتند.

 محمدی گفت: این عدم افزایش نرخ کرایه‌ها در شرایطی رخ داده که هزینه خرید و نگهداری اتوبوس و سایر هزینه‌های رانندگان بسیار بالا رفته است.

او از افزایش حدود چهار برابری قیمت هر دستگاه اتوبوس خبر داد و گفت: قیمت متوسط هر دستگاه اتوبوس سال ۱۳۹۶ حدود ۸۱۰ هزار تومان بود که اکنون به سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان رسیده است.

عضو هیات مدیره انجمن صنفی رانندگان اتوبوس استان کرمانشاه با بیان اینکه هزینه‌های تعمیر و نگهداری اتوبوس نیز بالا رفته، افزود: در این بخش نیز چهار برابر افزایش قیمت داشته ایم.

محمدی گفت: هزینه روغن و فرآورده‌های مرتبط با آن نیز نسبت به سال ۱۳۹۶ حدود سه برابر شده و فقط امیدواریم تغییری در قیمت گازوئیل رخ ندهد.

او با اشاره به اینکه هم اکنون دیگر مشکل کمبود لاستیک وجود ندارد، گفت: البته قیمت لاستیک بسیار گران شده است.

 محمدی،گفت: با همکاری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان، کرمانشاه از استان‌هایی بوده که بیشترین توزیع لاستیک را بین رانندگان داشته است.

عضو هیات مدیره انجمن صنفی رانندگان اتوبوسی استان کرمانشاه با بیان اینکه در حوزه بیمه رانندگان تازه وارد هم مشکلاتی وجود دارد، افزود: متاسفانه برای رانندگانی که از اوایل امسال مشغول به کار شده‌اند، یارانه بیمه در نظر گرفته نمی‌شود.

او افزود: این امر باعث شده پرداختی بیمه این رانندگان به حدود ۶۱۰ هزار تومان برسد که رقم بسیار زیادی است.

محمدی از اینکه رانندگی اتوبوس جزو مشاغل سخت و زیان‌آور محسوب نمی‌شود نیز به عنوان مشکل دیگر این قشر یاد کرد و افزود: این در حالی است که رانندگان تعداد زیادی از ساعات شبانه روز را در جاده‌ها می‌گذرانند.

عضو هیات مدیره انجمن صنفی رانندگان اتوبوس استان کرمانشاه درباره وضعیت اشغال صندلی‌های اتوبوس گفت: در فصل تابستان از ۲۵ صندلی یک اتوبوس حدود ۱۸ تا ۲۰ صندلی پر می‌شود، اما در فصل زمستان که رکود داریم این تعداد به ۱۴ تا ۱۶ صندلی می‌رسد.

او اشاره‌ای هم به میانگین عمر اتوبوس‌های کرمانشاه که پنج سال است داشت و افزود: در تمام کشور بجز کردستان، هیچ استان دیگری چنین ناوگان جوانی ندارد.

محمدی با بیان اینکه با هزینه‌های سنگین امروز اتوبوس اگر ناوگان پیر شود دیگر امکان جوان کردن آن وجود ندارد، گفت: برای نوسازی ناوگان اتوبوس ۳۵۰ میلیون تومان تسهیلات آن هم به دشواری پرداخت می‌شود که در برابر قیمت ۳.۶ میلیارد تومانی اتوبوس چیزی نیست و اکثر رانندگان از آن استقبال نمی‌کنند.

عضو هیات مدیره انجمن صنفی رانندگان اتوبوس استان کرمانشاه درباره برخی اقدامات خوب انجام شده برای کمک به ناوگان اتوبوسی خصوصا در پایانه شهید کاویانی گفت: مهمترین کار انجام شده کوتاه شدن دست دلالان از خرید و فروش بلیت بود.

او با بیان اینکه در گذشته مسافران نمی‌توانستند به راحتی وارد محوطه پایانه شوند و چندین دلال سر راه آن‌ها را می‌گرفت، افزود: این دلالان مربوط به هیچ شرکت و یا راننده خاصی نبودند.

محمدی از راه‌اندازی سالن مرکزی فروش بلیت در پایانه شهید کاویانی با همکاری اداره کل راهداری استان برای مقابله با دلالی بلیت خبر داد و گفت: کرمانشاه پایلوت اجرای این طرح بود و بسیاری از استان‌های دیگر از ما الگو گرفتند.

عضو هیات مدیره انجمن صنفی رانندگان اتوبوس استان کرمانشاه از کاهش زمان تاخیر حرکت اتوبوس‌ها هم یاد کرد که حداکثر به ۱۵ دقیقه رسیده و نسبت به کل کشور کم نظیر است .

 

 

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.