سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ضرورت نگاه کلان به ساماندهی آسیب های اجتماعی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار البرز گفت: توانمندسازی و توسعه فعالیت های سمن ها برای کاهش و کنترل آسیب های اجتماعی ضروری است.

نور محمد فردی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار البرز در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، گفت: حاشیه نشینی معضلی ملی است .

فردی با بیان اینکه 62 نقطه حاشیه نشین  با بیش از 900 هزار نفر جمعیت در استان وجود دارد، افزود: دراین راستا نگاه ویژه و افزایش اعتبار به نقاط حاشیه نشین البرز توسط سازمان امور اجتماعی وزارت کشور از ضروریات است. 

او گفت: استان البرز با 471 سازمان مردم نهاد و خیریه، ظرفیت بسیار بالایی برای فعالیت در مناطق حاشیه نشین دارد که می توان با استفاده از ظرفیت سمن ها در راستای کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی در این مناطق و اجرای برنامه های مرتبط در جهت فرهنگ سازی و جذب مشارکت مردم در مناطق مذکور فعالیت نمود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار البرز افزود: کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی و رسیدگی به مناطق حاشیه نشین در کنار شهرها باید اولویت کاری دستگا ههای مرتبط در مسائل اجتماعی باشد و با جدیت آسیب شناسی شود. 

 فردی گفت: هم افزایی و تجمیع توانمندی های مختلف این سازمان ها به منظور خدمات رسانی هرچه بهتر به گروه های هدف نیز از دیگر مواردی است که تحقق آن اثرگذاری سازمان های مردم نهاد در اجتماع را دو چندان می سازد.

او افزود: خوشبختانه سازمان های مردم نهاد روز به روز در قالب های تخصصی تر وارد شده و به فعالیت می پردازند از این رو برای همکاری و فعالیت در بخش های مختلف و با نگاه مردمی زمینه های خوبی فراهم شده است.

انتهای پیام / خ . م 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.