سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جابجایی بیش از ۲ میلیون تن کالا در استان اردبیل

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل از جابجایی بیش از ۲ میلیون تن کالا در استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، علی رحمتی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: در حوزه جابجایی و حمل کالا در هشت ماهه ابتدایی سال دو میلیون و ۶۲۳ هزار و ۸۰۳ تن کالا جابجا شده است.

او عمده کالا‌های جابجا شده از استان اردبیل را سیمان، گندم، گازوئیل، کود شیمیایی و چغندرقند نام برد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل به فعالیت ۸۷ شرکت حمل و نقل کالا در اردبیل نیز اشاره کرد و افزود: از این تعداد ۳۱ شرکت در اردبیل، ۲۳ شرکت در نمین، شهرستان‌های بیله سوار و جعفر آباد ۶ شرکت، گرمی ۶ مورد، پارس آباد ۱۱، خلخال سه و نیر و اصلاندوز نیز هر کدام یک شرکت در حال فعالیت هستند.

رحمتی از صدور ۱۹۷ هزار و ۶۲ برگ بارنامه در هشت ماه ابتدایی سال جاری نیز خبر داد و افزود: این اقدام با مشارکت ۱۱ هزار و ۴۰۰ راننده فعال در شرکت‌ها انجام پذیرفته است.

او به توزیع ۵۶ هزار حلقه لاستیک اتوبوسی و باری به صورت سهمیه‌ای در بین رانندگان اردبیلی نیز اشاره کرد و افزود: در هشت ماهه ابتدایی سال جاری، یک میلیون و ۳۸۷ هزار مسافر جا به جا شده که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته ۴/۸ درصد رشد نشان می‌دهد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل با بیان اینکه چهار مرکز مکانیزه معاینه فنی خودرو‌های سنگین در اردبیل فعال هستند، افزود: از ابتدای سال به ۷۲۳ راننده در بخش حمل و نقل جاده‌ای دوره‌های مختلف آموزشی ارائه شده و گواهی‌های آموزشی صادر شده است.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.