سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان؛

خرید هواپیما همچنان ادامه دارد/ مشکل سوخت رسانی به هواپیما‌ها برطرف نشده است

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: خرید هواپیما با وجود شرایط سخت تحریم‌ها از طریق ۲ شرکت هواپیمایی ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، علی عابدزاده رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در نشست خبری چهارمین نمایشگاه و لجستیک در پاسخ به سوال خبرنگار راه و شهرسازی، درباره آخرین وضعیت خرید هواپیما گفت: خرید هواپیما توسط شرکت‌های هواپیمایی همچنان ادامه دارد و با وجود شرایط سخت تحریم‌ها هنوز خرید هواپیما متوقف نشده و ۲ شرکت هواپیمایی به تازگی مجوز‌هایی را برای خرید هواپیما دریافت کرده اند.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری افزود: متاسفانه شرایط تحریم‌ها بر صنعت هواپیمایی سخت شده و اما ما تا آخرین لحظه برنامه‌های خود را برای خود را برای خرید هواپیما ادامه خواهیم داد.

عابدزاده در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار راه و شهرسازی، درباره افزایش قیمت بلیت هواپیما و کمبود آن در بازار گفت: نرخ بلیت هواپیما بعد از آزاد سازی شرایط پایداری پیدا کرده و شرایط با ثباتی در مرحله اول ایجاد شده است.

او اظهار کرد: مات سعی کرده ایم در مرحله اول توسعه حمل و نقل هوایی را داشته باشیم و شرکت‌های هواپیمایی و فرودگاه‌ها با حرکت بهتری به سمت جلو جهت انجام پرواز‌ها فعالیت‌های خود را ادامه دهند.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری افزود: تمامی شرکت‌ها سعی می‌کنند شرایط اقتصادی را به نحوی ادامه دهند که بخش حمل و نقل هوایی بتواند شرایط خوبی را داشته باشد، اما با توجه به آنکه نرخ بلیت هواپیما وابستگی بسیار زیادی به نرخ ارز دارد بنابر این افزایش قیمت آن تا حدودی قابل قبول بوده است.

جدیدترین نرخ بلیت هوایی تهران به مشهد

عابدزاده اظهار کرد: هم اکنون نرخ بلیت مشهد ۲۷۰ تا ۷۶۰ هزار تومان بوده و متوسط نرخ بلیت در طول سال حدود ۴۰۰ هزار تومان بوده و این در حالی است شرکت‌های هواپیمایی ارز خود را حداقل با نرخ ۱۱ هزار تومان خریداری کرده‌اند.

او افزود: هم اکنون مردم بلیت‌های خود را می‌توانند با نرخ‌های مناسبی خریداری کنند.

عابدزاده توضیح داد: تحولات بسیار زیادی بعد از ازاد سازی نرخ بلیت‌ها در شرکت‌های هواپیمایی ایجاد شده و استفاده بهینه از این آزاد سازی در حوزه سرمایه گذاری وجود داشته اشت.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار راه و شهرسازی، درباره سوخت هواپیما‌ها هم گفت: مشکل سوخت رسانی به هواپیما‌ها وجود دارد و ما در کشور‌های اروپایی همچنان با این مشکل مواجه هستیم، اما مشکل سوخت رسانی در کشور ترکیه برطرف شده و ما باهمکاری وزارت امور خارجه از طریق دیپلماسی سعی داریم این مشکل را به حداقل برسانیم.
عابدزاده با بیان اینکه حوزه حمل و نقل هوایی وابستگی شدیدی به تکنولوژی دارد، اظهار کرد: ما در سازمان هواپیمایی کشوری نقش اساسی در توسعه حمل و نقل هوایی را داریم و مسئولیت تشکیل این بخش‌ها بر عهده ما است.

او ادامه داد: در طول چند سال اخیر تلاش کرده ایم همزمان با اعمال تحریم‌ها بتوانیم اهداف توسعه صنعت هوایی را هم چنان ادامه دهیم و نظارت بر کیفیت این بخش بر عهده ما است.

رئیس سازمان هواپیمایی کشور با بیان اینکه در حوزه فنی، نظامی و ساخت هلی‌کوپتر تلاش کرده‌ایم که روش‌های توسعه گرایانه‌ای را دنبال کنیم، گفت: در این بخش‌ها توانسته‌ایم به فرآیند‌های بسیار بالایی دست یابیم.

عابدزاده با اشاره به اینکه امسال توانسته‌ایم دستاورد‌های خوبی در حوزه حمل و نواقی هوایی کسب کنیم، اظهار کرد: امسال صد در صد پاسخگوی نیاز مسافران در حوزه‌های مختلف هوایی بودیم و البته از طریق قرارداد‌هایی که با شرکت‌های دانش بنیان منعتقد کرده‌ایم توانسته‌ایم اقدامات بسیار خوبی را در این حوزه انجام دهیم.

رئیس سازمان هواپیمایی کشور توضیح داد: یکی از کار‌های ارزشمند صنعت هوایی در این بخش ایجاد شرکت‌هایی در حوزه ساخت و طراحی هواپیما بوده به طوری که سازمان هواپیمایی مجوز ۱۶ شرکت طراحی و ساخت هواپیما را صادر کرده و از طریق این شرکت‌ها توانسته‌ایم به خودکفایی در تولید بخشی از قطعات هواپیمایی برسیم.

او اظهار کرد: متأسفانه در حوزه‌های مختلف هواپیمایی کارخانه‌های سازنده ما را از دسترسی به اطلاعات منع کرده‌اند، اما ما تونسته‌ایم برخی از قطعات و لوازم را این در حوزه تولید کنیم.

عابدزاده افزود: در حوزه هواپیمایی غیرنظامی شاهد تحولات بسیار زیادی هستیم و با اطمینان و توان بیشتری در این حوزه فعالیت می‌کنیم. در حوزه پهپادی هم اقدامات بسیاری زیادی رخ داده و به طوری که در حوزه فرودگاهی توانسته‌ایم به تکنولوژی‌های جدیدی دست بیابیم.

رئیس سازمان هواپیمایی کشور با بیان اینکه شرکت هواپیمایی ایران ایر صد در صد دولتی است، اظهار کرد: اسنادی را که درباره این شرکت منتشر شده تحت نظارت ما بوده و در پایان هر سال با نظارت سازمان بازرسی کل کشور این اسناد منتشر می‌شود، اما درباره سود ده بودن یا نبودن این شرکت هواپیمایی اطلاعات خاصی نداریم.

او بیان کرد: ما در ساخت هواپیما با شرکت‌های دانش بنیان قرارداد‌هایی را منعقد کرده‌ایم و در آینده نزدیک با افزایش دفاتر طراحی در بخش ساخت می‌توانیم در تولید هواپیما با قدرت بیشتری وارد شویم.

عابدزاده درباره انجام قاچاق کالا از طریق منطقه آزاد فرودگاهی امام خمینی هم گفت: هیچ کالایی از طریق پرواز‌های داخلی و یا خارجی برای واردات کالا در سامانه ثبت نشده و در صورتی که این اقدامات انجام شود تمامی اطلاعات در اختیار ستاد مبارزه با قاچاق کالا قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان هواپیمایی کشور با بیان اینکه برخی از کشور‌های اروپایی صنعت هواپیمایی ما را تحریم کرده‌اند، گفت: محدودیت‌هایی برای شرکت‌های هواپیمایی ایرانی وجود دارد و ما طبق شکایتی که به سازمان بین المللی هوانوردی ارائه کرده ایم آن‌ها اغراق ارزشمندی کرده‌اند که برای ما بسیار مفید بود به طوری که آن‌ها گفتند کشوری که شما را تحریم کرده است از لحاظ تکنیکی با شما مخالف نبوده بلکه تمامی تحریم‌ها به دلیل مسائل سیاسی بوده است.

او افزود: ما در بحث ایکائو فعالیت‌های بسیار خوبی را انجام داده‌ایم و شکایت خود را به صورت کتبی ارائه کردیم و در آن شکایت نقطه نظرات ۱۰۰ عضو از شرکت‌های ایکائو را هم ارائه کردیم ما تمام تلاش خود را برای آن که صدایمان را به جهانیان برسانیم انجام داده‌ایم.

عابدزاده درباره پست پهپادی که از چند روز پیش درباره آن صحبت شد، اظهارکرد: اخیرا نظارت بر فعالیت‌های پهپادی به سازمان هواپیمایی کشور واگذار شده است.

فعالیت پهپادی در کشور در اختیار مردم است/ درخواستی از اداره پست مبنی بر ارسال پهپاد نداشتیم

رئیس سازمان هواپیمایی کشور با اشاره به اینکه سازمان هواپیمایی کشوری وظیفه نظارت و ساماندهی پهپاد‌ها پرنده‌های هدایت پذیر از دور را بر عهده دارد، گفت: سامانه‌ای در این سازمان راه اندازی شده و متقاضیان باید با مراجعه به این سامانه درخواست مجوز فعالیت دهند.

او اظهار کرد: سامانه پهپادی در اختیار مردم است تا کار‌هایی که نیاز دارند را در آن ثبت کنند و هر فرد حقیقی و یا حقوقی می‌تواند درخواست خود را در آن ثبت و فعالیت‌های پهپادی داشته باشد. تاکنون درخواستی از سوی شرکت خود برای اخذ مجوز پست پهپادی نداشته‌ایم.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری همچنین درباره نحوه فعالیت‌ پهبادهای شرکت پست که پیشنهاد وزیر ارتباطات بوده گفت: دستورالعملی برای ریزپرنده تهیه کردیم که این هفته رونمایی می‌شود.

او تاکید کرد: تمام پهبادهای غیرنظامی برای فعالیت باید مجوزهای سازمان هواپیمایی را داشته باشند و پست هم برای پهبادهای خود باید نسبت به اخذ مجوز اقدام کند.

رئیس سازمان هواپیمایی کشور با اشاره به آخرین وضعیت پرونده سانحه یاسوج اظهار داشت: سانحه یاسوج توسط سازمان هماپیمایی کشوری مورد بررسی قرار گرفت و در مورد آ‌ن کمیته بررسی سوانح که یک کمیته مستقلی است رسیدگی کرد و کارشناسانی هم از سوی دادسرا برای رسیدگی به این سانحه به کار گرفته شدند.

او ادامه داد: پرونده از دادگاه به دلیل نقص تحقیقات به دادسرا برگردانده شده است چرا که طبق نظر دادگاه در این تحقیقات اشتباهات بسیار بزرگی وجود داشته است.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری درباره صحت پرونده قضایی او در شرکت هواپیمایی آسمان درباره فروش بلیت به شرکتی که وجود خارجی نداشته است، گفت: این اولین بار است که این موضوع را می‌شنوم و وجود چنین پرونده‌ای را تکذیب می‌کنم اما بنده پرونده قضایی زیادی دارم.

عابدزاده با بیان اینکه از افرادی که شجاعت به خرج می‌دهند و در مقابل تحریم‌ها می‌ایستند حمایت و دفاع کرد، گفت: برای بنده درباره پرونده سانحه سقوط هواپیما در یاسوج دو سال تعلیق پیشنهاد داده شده بود اما وقتی پرونده به دست قاضی رسید اعلام کرد که این گزارش ناقص است و به دادسرا عودت داده شد.

این مقام مسئول در پایان گفت: باید از افراد مسئولیت‌پذیر در این شرایط تحریم‌ها دفاع کرد تا بتوانیم از این شرایط سخت عبور کنیم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.