سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ورود سامانه بارشی از اواسط وقت امروز

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه از ورود سامانه بارشی از اواسط وقت امروز به جو استان خبر داد که باعث بارش برف و باران در نواحی مختلف استان خواهد شد .

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،علی محمد زورآوند معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه از ورود سامانه بارشی از اواسط وقت امروز (۲۵ آذر) به جو استان خبر داد که باعث بارش برف و باران در نواحی مختلف استان خواهد شد و گفت : با عبور این موج بارشی دمای شبانه بسیاری از نقاط استان زیر صفر خواهد رفت.

او با بیان اینکه موج ناپایدار از اواسط وقت امروز (دوشنبه) وارد جو کرمانشاه خواهد شد و فعالیت آن تا اوایل روز چهارشنبه (۲۷ آذر) ادامه دارد، گفت : این موج بارش باران و برف را برای اکثر نواحی استان به همراه خواهد داشت.

او عمده بارش این سامانه را مربوط به نواحی شرقی و مرکزی استان دانست و افزود: بارش در نواحی مرتفع، سردسیر، کوهستانی و گردنه‌ها به صورت برف است.

معاون هواشناسی استان کرمانشاه درباره احتمال آبگرفتگی معابر، وقوع رواناب و بالا آمدن مسیل‌ها هشدار داد.

زورآوند گفت: با عبور این موج، از روز چهارشنبه کاهش دمای شبانه را خواهیم داشت، بگونه‌ای که دمای بسیاری از نقاط استان زیر صفر می‌رود.

او اشاره‌ای هم به وضعیت بارش‌های استان از ابتدای سال زراعی داشت و افزود: از اول مهر ماه ۱۳۱ میلی‌متر در استان بارندگی داشتیم که نسبت به سال گذشته ۴۸ درصد کاهش و نسبت به بلندمدت سه درصد افزایش داشته است.

زورآوند میانگین بارش شهر کرمانشاه در این مدت را نیز نزدیک به ۱۹۰ میلی‌متر عنوان کرد و افزود: در کرمانشاه نیز نسبت به سال گذشته ۲۴ درصد کاهش و نسبت به بلندمدت ۵۷ درصد افزایش بارندگی داشته ایم.

 معاون هواشناسی استان،گفت: در سال زراعی جاری ماهیدشت با بارندگی ۲۰۴ میلی‌متری بیشترین و سومار با بارش ۵۴ میلی‌متری کمترین بارندگی استان را داشتند .

 

 

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.