سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای طرح ملی دادرس در ۷۰ دبیرستان کرج

رئیس جمعیت هلال احمر کرج گفت: اجرای طرح ملی دادرس به‌منظور افزایش تاب‌آوری دانش‌آموزان در ۷۰ دبیرستان کرج آغاز شد.

سید فتح الله هاشم نژاد، رئیس جمعیت هلال احمر کرج در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، گفت: هشتمین مرحله طرح دادرس با هدف آماده کردن دانش آموزان برای روزهای سخت از اواخر آبان ماه سال جاری و با برگزاری انتخابات کانون های دانش آموزی هلال در ۷۰ مدرسه منتخب متوسطه اول نواحی سه گانه شهرستان کرج آغاز و تا بهمن ماه ادامه خواهد داشت.

او هدف از اجرای این طرح را افزایش تاب آوری اجتماع در برابر بحران ها  وکاهش آسیب های ناشی از مخاطرات دانست و افزود: آموزش‌های طرح دادرس در هشت محور و ۱۶ ساعت و در قالب آموزش سرفصل های اطفای حریق، حمل مصدوم، حمایت حیاتی پایه و احیا قلبی ریوی، پناه‌گیری و تخلیه اضطراری، ارزیابی و کنترل علایم حیاتی، شکستگی و آتل‌بندی، خونریزی، پانسمان و بانداژ ارائه می‌شود.

هاشم نژاد با اشاره به برگزاری هشتمین دوره این طرح در سال جاری گفت: به منظور ایجاد حس رقابت بین دانش آموزان و سنجش آموزش های ارائه شده مسابقاتی در چهار مرحله داخل مدرسه، شهرستانی، استانی و کشوری به نام المپیاد آماده نیز در پایان آموزش ها برگزار می شود.

رئیس جمعیت هلال احمر کرج افزود: باتوجه به حادثه خیز بودن کشور ولزوم آموزش و آشنایی دانش آموزان با مباحث امدادی، طرح مشترکی بین هلال احمر و وزارت آموزش و پرورش بانام طرح ملی "دادرس" در مدارس متوسطه اول اجرا می شود.

انتهای پیام/د.خ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.