سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صنعت گردشگری ظرفیتی بزرگ برای اقتصاد روستائیان نیکشهر

فرماندار شهرستان نیکشهر گفت: صنعت گردشگری ظرفیتی بزرگ برای اقتصاد روستائیان در شهرستان نیکشهر است .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  ضیاء الحق هاشمزهی فرماندار نیکشهر در نشست شورای راهبردی گردشگری شهرستان که با حضور جلال زائی مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری سیستان وبلوچستان  برگزار شد گفت: ما در استان سیستان و بلوچستان بلوچستان بالاخص در شهرستان نیکشهر با ظرفیت‌های متنوعی از گردشگری رو به رو هستیم که نگاه جامع و چند جانبه به این ظرفیت ویژه می‌تواند باعث غنا بخشی و تعامل سازنده بین انسان و محیط در جهت رفع نیاز‌های انسانی شود.

فرماندار نیکشهر با اشاره به وجود گونه‌های نادر گیاهی و حیوانی در این شهرستان بیان کرد: با توجه به در آمد زایی پایدار صنعت گردشگری و تاثیر آن بر جنبه‌های اجتماعی و اقتصادی مردم بومی، تولید اشتغال از طریق گردشگری می‌تواند به الگویی پایدار برای مردم، و ارتقاء شاخص‌های توسعه‌ای در روستا‌ها تبدیل شود.

هاشمزهی فرماندار نیکشهر گفت: در هر یک از بخش‌ها و دهستان‌های شهرستان نیکشهر قابلیت‌های مناسبی برای این صنعت وجود دارد که می‌توان به هنر حصیر بافی و سوزن دوزی زنان هنرمند بخش‌های لاشار و آهوران، طبیعت بکر و دست نخورده دهستان‌های مهبان و هیچان بخش مرکزی اشاره کرد.

او  افزود: شهرستان نیکشهر ویترینی از فضایل و کرامات و زیبایی‌های گردشگری است که می‌طلبد مردم محلی تعاملی مثبت و سازنده میان میزبان و میهمان با بهره گیری مناسب از ظرفیت‌های موجود ایجاد کنند.

او گفت: صنعت گردشگری ظرفیتی بزرگ برای اقتصاد روستائیان در شهرستان نیکشهر است که راه اندازی تور‌های گردشگری شهری و روستایی و احداث بوم گردی‌های بومی و سنتی فرصتی مناسب برای کشف پتانسیل‌های گردشگری این شهرستان ایجاد می‌کند.

هاشمزهی فرماندار نیکشهر گفت: جاده ترانزیتی امتیاز مهم و راهبردی برای شهرستان نیکشهر محسوب می‌شود تا بتوانیم فرصت‌های اقتصادی خوب و پایداری را ایجاد کنیم.

این مقام دولتی افزود: با توجه به تاکید ویژه استاندار، مسئله گردشگری باید در دستور کار همه ارگان‌ها به خصوص دارندگان مجتمع‌های بین راهی قرار گیرد.

او در پایان افزود: باید توجه و حساسیتی در قالب تابلو‌های ورودی و خروجی شهرستان برای مسافران ایجاد کنیم و همه ما باید عزم جدی داشته باشیم تا بتوانیم شهرستان نیکشهر را به عنوان دروازه گردشگری در جنوب استان تبدیل کنیم.

انتهای پیام/ع

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.