سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۱۱ میلیارد ریال زکات در هریس جمع آوری شد

امام جمعه و رییس شورای زکات شهرستان هریس از جمع آوری ۱۱ میلیارد ریال زکات در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،حجت‌الاسلام  احمدی امام جمعه و رییس شورای زکات در نشست شورای زکات شهرستان هریس با بیان اینکه از ۱۰۴ روستای شهرستان ۳۰ روستا دارای اقلام مشمول زکات و پرداخت کننده زکات هستند، گفت: وجوه حاصله از زکات پس از ثبت مالی در همان شهر و روستا برای ایجاد پروژه‌های عمرانی و امور محرومان همان منطقه و روستا مصرف می‌شود.

امام جمعه هریس افزود: ۱۱ میلیارد ریال زکات در ۹ ماهه امسال در شهرستان هریس جمع آوری شده که نسبت به سال گذشته ۵۵ درصد افزایش دارد.

او افزود: ۶۰ درصد این مبلغ برای رفع مشکلات محرومین و ۴۰ درصد نیز در پروژه‌های عمرانی مناطق روستایی هزینه شده است.

حجت الاسلام احمدی کمک مالی به آزادی زندانی، ساخت و بازسازی ۳ مسجد و حسینیه، ۱۰ مورد تامین درمانی نیازمندان، تهیه جهیزیه، احداث مسکن مددجویی، تامین معیشت نیازمندان را از جمله موارد مصرف زکات جمع آوری شده در شهرستان برشمرد.

رییس شورای زکات شهرستان هریس گفت: پرداخت زکات به مانند جهاد در راه خدا است و کسانی که زکات مال و اموال خود را پرداخت می‌کنند، باعث رضایت خالق و خشنودی مخلوق می‌شوند و برای آن‌ها پاداشی بسیار بزرگ است چراکه اسلام زکات را برای اشتغال و کمک به افراد نیازمند ایجاد کرده است.

 اوافزود: توزیع زکات جمع آوری شده بین نیازمندان واقعی در کاهش آسیب‌های اجتماعی ناشی از محرومیت تأثیرگذار است.

حجت الاسلام احمدی گفت: آثار و برکات پرداخت زکات و نحوه هزینه کرد آن باید در جامعه نهادینه شود و اهمیت زکات برای مردم با فرهنگسازی تبیین شود.

او گفت: اهمیت، فواید و برکات این فریضه باید برای مردم بازگو شود تا بدانند اگر زکات پرداخت کنند از مال آنان کم نمی‌شود بلکه بر آن افزوده می‌شود.

امام جمعه هریس با تاکید براینکه زکات باید در رفع مشکلات و نیاز‌های فقرا صرف شود، گفت: کمک‌های خیران راهگشای بسیاری از امور به ویژه رفع نیاز‌های فقرا است.

حجت الاسلام احمدی، نقش اطلاع رسانی و اهمیت رسانه‌ها در زمینه ترویج فرهنگ زکات را مهم دانست وافزود: همه باید تلاش کنند تا شاهد جهش در جمع آوری زکات با توجه به ظرفیت‌های شهرستان باشیم.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.