سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای آیین نامه ایمنی در جایگاه های عرضه سوخت خراسان جنوبی

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت: آیین نامه ایمنی در جایگاه های عرضه سوخت" در خراسان جنوبی اجرایی می شود.

اشرفی سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت:  با هدف ایمن سازی محیط کار در جایگاه‌های عرضه سوخت و پیشگیری از حوادث ناشی از کار، "آیین نامه ایمنی در جایگاه‌های عرضه سوخت" در جلسه مورخ ۱۴ مرداد امسال در شورای عالی حفاظت فنی تدوین شد و در تاریخ ۲۲ آبان ماه به تصویت وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی رسید.

او با اعلام اینکه این آیین نامه جهت اجرا و نظارت بر اجرای آن طی بازرسی‌های این اداره کل ابلاغ شده است افزود: این آیین نامه با هدف ایمن سازی محیط کار در جایگاه‌های عرضه سوخت و پیشگیری از حوادث ناشی از کار تهیه شده و در کلیه جایگاه‌های عرضه سوخت مشمول ماده ۸۵ قانون کار جمهوری اسلامی ایران، لازم الاجرا است.

اشرفی تصریح کرد: مسئولیت ایمنی در جایگاه‌های عرضه سوخت بر عهده کارفرما است و کارفرما مکلف به رعایت مصوبات شورای عالی حفاظت فنی و دیگر قوانین و مقررات، آیین نامه‌ها و دستورالعمل‌های ایمنی و حفاظتی بوده و باید از مراجع ذیصلاح مجوز‌های مرتبط را اخذ کند.

اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی ادامه داد: کارفرما مکلف است بر اساس مخاطرات ناشی از عرضه هر نوع سوخت از قبیل گازوییل، بنزین، گاز طبیعی و ... اصول ایمنی متناسب را بکار گیرد.

او افزود: همچنین کارفرما مکلف است نسبت به بکارگیری مسئول ایمنی دارای صلاحیت، مطابق با آیین نامه بکارگیری مسئول ایمنی در کارگاه ها، اقدام کند.

اشرفی گفت: در حال حاضر ۸ بازرس کار در استان و ۲۳۷ مسئول ایمنی در کارگاه‌های استان مسئولیت بازرسی و نظارت بر انجام امور ایمنی را بر عهده دارند.

انتهای پیام / ط ا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.