سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در جلسه امروز شورای شهر تهران صورت گرفت؛

تذکر عضو شورای شهر به شهرداری تهران برای انجام پژوهش‌های فرهنگی

فراهانی به منظور لزوم اجرای تبصره ۱ و ۲ مصوبه الزام شهرداری تهران به انجام پژوهش‌های فرهنگی و تخصیص اعتبار در بودجه‌های سالانه جهت این امر به شهرداری تهران تذکر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، مجید فراهانی عضو شورای شهر تهران در یکصد و هشتاد و دومین جلسه علنی شورای شهر تهران درباره لزوم اجرای تبصره ۱ و ۲ مصوبه الزام شهرداری تهران به انجام پژوهش‌های فرهنگی و تخصیص اعتبار در بودجه سالانه جهت این امر به معاونت امور اجتماعی و فرهنگی و مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهرداری تهران تذکر داد.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه پژوهش کلید دانایی و راهگشای حل مسائل و مشکلات با کم‌ترین خطا و هزینه است، گفت: اداره مطلوب و بهینه شهر و کشور بدون توجه به یافته‌های پژوهشی و دستاورد‌های مطالعاتی داخلی و بین المللی، دستاوردی جز اتلاف منابع عمومی و بر باد دادن اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی نخواهد داشت.

فراهانی افزود: برای اداره مطلوب کلانشهر تهران که از محلات و مناطق متعدد، متنوع و با سطح توسعه ناهمگون برخوردار است ما نیازمند شناخت دقیق مسائل در برش محله از طریق مطالعه و پژوهش از یک سو و استفاده از مشارکت و تجربه شورایاران و سازمان‌های مردم نهاد فعال در سطح محله هستیم.

او با اشاره به تبصره ۱ مصوبه الزام شهرداری تهران به انجام پژوهش‌های فرهنگی گفت: بر اساس تبصره ۱ این مصوبه شهرداری موظف است هر ۲ سال یک بار نسبت به پژوهش در حوزه‌های زیر اقدام و نتایج آن را در برنامه ریزی سالیانه خود و در جهت افزایش کیفیت زندگی شهری و توسعه شاخص‌های انسانی و اجتماعی لحاظ کند.


بیشتر بخوانید: واکنش هاشمی به استعفای پورسیدآقایی


عضو شورای شهر تهران ادامه داد: مطالعه و سنجش نگرش‌ها، باور‌ها و رفتار‌های فرهنگی و اجتماعی شهروندان، سنجش و ارزیابی سرمایه اجتماعی در شهر تهران، مطالعه و بررسی شاخص‌های توسعه فرهنگی و اجتماعی به منظور حفظ و ارتقا سرمایه‌های فرهنگی و اجتماعی، ارزیابی رضایتمندی عمومی و تغییرات آن در اثر عملکرد مدیریت شهری از جمله مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

فراهانی ادامه داد: در تبصره ۲ این مصوبه به دلیل تفاوت‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی مطالعات بررسی‌ها و سنجش‌های موضوع تبصره یکم این مصوبه باید به گونه‌ای انجام شود که بیانگر شاخص‌های مورد نظر در محله‌های مختلف تهران باشد.

او ادامه داد: به عنوان نماینده مردم تهران در اجرای بند ۳ ماده ۸۰ قانون شورا‌های اسلامی کشور درباره لزوم اجرای تبصره ۱ و ۲ مصوبه الزام شهرداری تهران به انجام پژوهش‌های فرهنگی و تخصیص اعتبار در بودجه‌های سالانه جهت این امر به شهرداری تهران تذکر می‌دهم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.