سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فشار بر دولت آمریکا برای ارائه اسناد مراودات ترامپ با اوکراین

بنا به دستور یک قاضی منطقه‌ای، وزارت خارجه آمریکا موظف به ارائه اسناد بیشتری در ارتباط با مراودات واشنگتن با اوکراین شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، یک قاضی فدرال در واشنگتن به وزارت خارجه آمریکا دستور داد تا اسناد بیشتری را در خصوص مراودات دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور با اوکراین بدست آورده و منتشر کند.

کریستوفر کوپر، قاضی منطقه‌ای در واشنگتن روز جمعه به وزارت خارجه دستور داد تا به دنبال اسناد بیشتری در این خصوص باشد و این اسناد را بر اساس قانون آزادی اطلاعات به یک گروه نظارتی تحویل دهد. وزارت خارجه آمریکا پیشتر به این گروه نظارتی اسناد مربوط به تاریخ دوم اوت و قبل‌تر از آن را تحویل داده بود، اما اکنون با درخواست ارائه استناد مربوط به ماه اکتبر مواجه است.

این گروه نظارتی در پیامی توئیتری اعلام کرد اسناد جدید باید شامل هر گونه ارتباطات مقامات ارشد دولت ترامپ از جمله مایک پمپئو، وزیر خارجه، رودی جولیانی، وکیل رئیس جمهور و دیگر افراد دولتی درباره کمپین فشار علیه دولت اوکراین باشد.

وزارت خارجه آمریکا ماه گذشته نیز برخی اسناد مربوط به مراودات با اوکراین را به درخواست این گروه نظارتی منتشر کرد. اسناد مذکور نشان دهنده ارتباطات مکرر میان وزیر خارجه آمریکا و وکیل ترامپ بود. درخواست قاضی منطقه‌ای واشنگتن در حالی منتشر شد که کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا بند‌های مربوط به استیضاح ترامپ به اتهام سوء استفاده از قدرت و کارشکنی در کار کنگره را تصویب کرد.

بر این اساس، این کمیته دو بند تصویب شده برای استیضاح رئیس جمهور آمریکا را به منظور رای گیری به صحن عمومی مجلس نمایندگان آمریکا فرستاد. این رای گیری قرار است پیش از تعطیلات کریسمس برگزار شود. با توجه به برتری تعداد کرسی‌های نمایندگان دموکرات در این مجلس، این طرح به تصویب خواهد رسید، اما در مجلس سنا که طرح استیضاح به دو سوم آرا نیاز دارد، جمهوری خواهان دست برتر را دارند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.