سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توسعه ساخت مدارس در استان سمنان

مدیرکل نوسازی مدارس استان سمنان ضمن اشاره به افزایش ۱۰۰ درصدی اعتبار ساخت مدارس سمنان بر ضرورت توسعه ساخت مدارس جدید و رفع مشکلات زیرساختی این سرانه تاکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، سعید هژبری مدیرکل نوسازی مدارس استان سمنان با اشاره به افزایش ۱۰۰ درصدی اعتبار ساخت مدارس سمنان بر ضرورت توسعه ساخت مدارس جدید و رفع مشکلات زیرساختی این سرانه تاکید کر و گفت: سرانه فضای آموزشی براساس تعداد دانش‌آموز و کلاس‌های درس در شهرستان سمنان ۴.۷ متر مربع و در شاهرود براساس ارزیابی‌های انجام شده ۴.۸ مترمربع است که با ساخت مدارس جدید و رفع مشکلات زیرساختی این سرانه افزایش یابد.

او افزود: سرانه آموزشی دانش آموزان در برخی از شهرستان‌های استان سمنان بین هشت و ۹ مترمربع متغیر است که با بازسازی مدارس فرسوده می‌توان در کیفیت آموزش اقدام‌های جدی‌تری انجام داد.

مدیر کل نوسازی مدارس استان سمنان بیان کرد: تخصیص اعتبار‌ها برای رفع مشکلات زیرساختی در بخش نظام تعلیم و تربیت استان سمنان در سال‌های گذشته بیشتر از شاخص‌ها بود که این امر نشان از دغدغه‌مندی مسوولان وزارت آموزش و پرورش و استانداری سمنان برای نوسازی و ساخت مدارس جدید است.

در استان سمنان ۷۹۳ فضای آموزشی، پنج هزار و پنج کلاس درس به مساحت ۶۵۳ هزار و ۹۳۴ متر مربع وجود دارد، ۴۱ درصد کلاس‌های درس این استان نیازمند مقاوم سازی و ۳۶ درصد مدرسه‌ها تخریبی است.

سال تحصیلی ۹۹-۹۸ در استان سمنان با ۱۲۳ هزار و ۵۰۰ دانش آموز، هشت هزار و ۵۰۰ معلم در ۶ هزار کلاس درس آغاز شد.

انتهای پیام / م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.