سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ملایر در مسیر جهانی شدن شهر مبل و منبت

مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان از سفر ارزیابان شورای جهانی صنایع‌دستی به ملایر برای ثبت جهانی کردن این شهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، علی مالمیر ، مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان همدان گفت: ارزیابان شورای جهانی صنایع‌دستی به زودی به‌منظور بازدید از فعالیت هنرمندان و کارگاه‌های صنایع‌دستی و بررسی ادامه روند پرونده ثبت جهانی ملایر، وارد این شهر می‌شوند.

او در ادامه با اشاره به اینکه انتخاب ملایر به عنوان شهر جهانی مبل و منبت در معرفی و توسعه و ترویج صنایع‌دستی آن منطقه تاثیر بسزایی دارد، افزود: باتلاش‌های انجام شده شهرستان ملایر آمادگی این حضور را برای بازرسان دارد در این بازدید تمام شاخص‌های ثبت جهانی در معرض بررسی کارشناسانه بازرسان قرار می‌گیرد .

او گفت:  هم اکنون ملایر دارای بیش از ۴ هزار کارگاه فعال مبل و منبت بوده و بیش از ۸ هزار هنرمند و استادکار در این کارگاه‌ها مشغول به فعالیت هستند.

بنا بر اعلام نتایج سومین شورای راهبردی انتخاب شهر‌ها و روستا‌های ملی کشور، ملایر به عنوان «شهر ملی مبل و منبت» به ثبت رسید و در صورت تایید مراحل ثبت توسط ارزیابان شورای جهانی صنایع‌دستی تا آخر امسال ملایر به عنوان شهر جهانی مبل و منبت معرفی می‌شود.

انتهای پیام/ا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.