سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فروزنده در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

نماینده‌ای که هزینه‌های گزاف می‌کند نمی‌تواند به مشکلات مردم رسیدگی کند

فعال اصولگرا گفت: نماینده‌ای که هزینه‌های گزاف می‌کند و ایل و تبار برای تبلیغات می‌آورد نمی‌تواند به مشکلات مردم رسیدگی کند.

لطف الله فروزنده عضو جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با  خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در ارزیابی مجلس دهم و احتمال عدم حضور این نمایندگان در مجلس یازدهم، گفت:  در تمامی دوره‌ها به این صورت بوده است که دوسوم نمایندگان فعلی رای نمی‌آوردند که دلیل این امر هم واضح است.

او ادامه داد: یک بخش از دلیل این موضوع به توقعاتی بازمی‌گردد که مردم از نمایندگانشان دارند و وعده‌هایی که این نمایندگان به مردم دادند و طبیعتاً این وعده‌ها عملی نشده است و مردم هم به همین دلیل به آنها رای نمی‌دهند.


بیشتر بخوانید: مجلس کارآمد ترکیبی از افراد باتجربه و جوان است/ مدیریت‌ها باید هرچه بیشتر در اختیار جوانان قرار گیرد


فروزنده افزود: علاوه بر این مردم دارای روحیه نوگرایی هستند و گمان می‌کنند که اگر نماینده تازه‌ای روی کار بیاید بیشتر می‌تواند به مشکلات آنها رسیدگی کند و تا زمانی که این موارد به طور دقیق برای مردم روشن نشود با این چالش‌ها مواجه هستیم.

فعال اصولگرا گفت: مهمترین وظیفه یک نماینده مجلس  قانونگذاری و نظارت بر اجرای قانون است اما مردم درخواست‌هایی از نمایندگان دارند که بعضاً حتی در چهارچوب اختیارات مجلس نیست اما نمایندگان برای آنکه رای بیاورند این وعده‌ها را می‌دهند و نتیجه این قول‌های عملی نشده همین است که مردم از عملکرد مجلس دلسرد می‌شوند.

عضو جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: ابتدا ملت ما باید بداند که وظیفه نماینده چیست و نماینده‌ای که از همان ابتدا هزینه‌های گزاف می‌کند وعده‌های غذایی می‌دهد و ایل و تبار برای تبلیغات می‌آورد  نمی‌تواند به مشکلات مردم رسیدگی کند.

او درباره وظیفه نماینده مجلس، تاکید کرد: نماینده باید اولین هدفش در مجلس قانونگذاری و نظارت بر اجرای قانون باشد و می‌تواند مفید باشد که امیدواریم در این دوره این معیار مورد توجه جدی مردم قرار گیرد  اما متاسفانه نمایندگان با بی‌صداقتی که داشتند زیرا قول‌های خود زدند و از  عهده صحبت‌های خود برنیامدند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.