او با تأکید بر اینکه صادرات همواره در نظام اقتصادی و تجاری کشورها نقش بسزایی دارد، گفت: با توجه به محدودیت صادرات نفت در شرایط فعلی باید به سمت صادرات غیرنفتی رفت.
معاون توسعه بازارهای صادراتی وزارت صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: توسعه بازارهای صادراتی یک امر بسیار گسترده است که در اولین گام باید زیرساختهای لازم برای صادرات از جمله استانداردهای بانکی، حمل و نقل، گمرک مجهز و مراودات دولتها را ایجاد کرد.
کمالی، اعطای مشوقهای صادراتی، اعزام رایزنان صادراتی و شرکت در نمایشگاههای بینالمللی را از فعالیتهای ترویجی دفتر توسعه صادرات صنعتی و معدنی برای رونق صادرات بیان کرد.
او با اشاره به اینکه پتانسیل رشد صادرات در بازارهای جهانی وجود دارد، ادامه داد: بازارهای صادراتی محدود به چند کشور است که حدود ۷۵ درصد صادرات ما به این کشورها است.
مدیرکل دفتر توسعه صادرات محصولات صنعتی و معدنی وزارت صمت گفت: برنامه ما تا سال ۱۴۰۰ افزایش صادرات از ۲ به ۴ درصد به ۱۵ کشور همسایه ایران است و حجم تقاضای صادراتی در این کشورها یکهزار و ۲۰۰ میلیارد دلار است که در حال حاضر پتانسیل یکهزار میلیارد دلار صادرات را داریم.
انتهای پیام/ن