سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زخمی شدن ۱۵۴ خبرنگار فلسطینی در سال ۲۰۱۹

دفتر رسانه‌ای نوار غزه اعلام کرد در جنایات نیرو‌های ارتش رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۱۹ میلادی، ۱۵۴ خبرنگار فلسطینی زخمی شده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه الخلیج آنلاین، در جریان خشونت‌ها و جنایاتی که ارتش رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در طول سال ۲۰۱۹ میلادی مرتکب شده است، ۱۵۴ خبرنگار زخمی و شماری هم بازداشت شده‌اند.

سلامه معروف، رئیس دفتر رسانه‌ای نوار غزه اعلام کرد: با توجه به تعداد و ماهیت تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه آزادی مطبوعات در طول ۲۰۱۹ این سال دومین سال از بدترین سال‌های خبرنگاران در فلسطین طی یک دهه است.

وی افزود: ماه میلادی می‌ بالاترین تعداد نقض حقوق آزادی مطبوعات و رسانه را از سوی رژیم صهونیستی علیه خبرنگاران فلسطینی در نوار غزه و کرانه باختری شاهد بودیم؛ چرا که این ماه همزمان با سالروز نکبت و برگزاری تظاهرات متعدد در سراسر فلسطین بود که رژیم صهیونیستی مانع پوشش خبری و رسانه‌ای این تظاهرات شد و به شدت با خبرنگاران برخورد کرد.

این مقام فلسطینی گفت: در سال جاری ۸۷ خبرنگار در مرز‌های شرقی نوار غزه و ۶۷ خبرنگار در کرانه باختری به دست نظامیان صهیونیست زخمی شدند. از این تعداد حدود ۲۱ نفر به وسیله اصابت مستقیم گلوله یا ترکش بمب‌های منفجر شده زخمی شده‌اند.

همچنین ۳۳ مورد خفگی و ۹ مورد سوختگی در مواقعی که ارتش رژیم صهیونیستی از گاز اشک آور استفاده می‌کرده است، زخمی شده  و ۲۴ خبرنگار نیز با گلوله‌های سُربی هدف قرار گرفته شده‌اند.

مسیره شعبان، مسئول بخش آمار مرکز رسانه‌ای نیز اعلام کرد که در طول سال ۲۰۱۹ ارتش اشغال‌گر ۱۰۰ خبرنگار را به علت انتشار مطالب ضد صهیونیستی در شبکه‌های اجتماعی بازداشت کرده است که ۱۸ نفر از آنان همچنان در زندان‌های این رژیم به سر می‌برند.

به گزارش این مرکز، ۳۰ مورد یورش نظامیان صهیونیست به دفاتر و موسسات خبری و رسانه‌ای و خانه‌های خبرنگاران و تخریب و سرقت اموال آنان به ثبت رسیده است. همچنین در ۶۰ مورد نظامیان صهیونیست مانع فعالیت خبرنگاران شده‌اند.

ارتش رژیم صهیونیستی برای سرپوش گذاشتن بر جنایات خود و ساکت کردن خبرنگاران ۱۵۶ مرتبه موسسات خبری و رسانه‌ای را به اتمام فعالیت و بسته شدن دفاتر و صفحات آنان در شبکه‌های اجتماعی تهدید کرده و در ۲۷ مورد مانع از صدور گذرنامه و خروج خبرنگاران از فلسطین شده است.

انتهای پیام/

 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.