غلامی با اشاره به اینکه انسان از روزهای اول زندگی جستجوگر است، گفت: این جستجوگری به تدریج به پرسشگری می رسد که باید این روحیه در بچه ها تقویت شود تا زمینه تحقیق تقویت شود.
وزیر علوم اظهار کرد: تعدد سوال ها در دنیای ما بسیار است و به جز ساماندهی و سازماندهی در حوزه پژوهش این مهم، محقق نمی شود.
غلامی با اشاره به اینکه در حوزه آموزش و پرورش تحولات خوبی داریم، گفت: کنکور؛ آموزش را تحت تاثیر قرار می دهد و ما بسیار تئوری زده شده ایم که بحث های نظری حجم بالای برنامه درسی مدارس و دانشگاه ها را شامل می شود.
وزیر علوم ادامه داد: اکنون فارغ التحصیلان ما در دنیا جزو با سوادترین ها در عرصه تئوری و نظری هستند اما در تمرین عملی اغلب در طول تحصیل، کمتر فرصت دارند.
اوبیان کرد : بعد از انقلاب اسلامی اغلب منصب مهم کشور را خالی تحویل گرفتیم چون کارشناسان خارجی داشتند، اما دانشگاه ها در کمتر از ۱۵ سال جاهای خالی را پرکردند و این ارزشمند است.
وزیر علوم گفت: در توسعه تحصیلات تکمیلی، پژوهش در دانشگاه ها رونق گرفته است. اکنون دانشگاه ها در حوزه علوم جدید مانند نانو، زیست فناوری و هسته ای کارهای ارزشمند دارند و جزو ۱۰ کشور اول دنیا هستیم.
غلامی با اشاره به اینکه این دانش ها چه کاربردی دارد، گفت: دانشگاه ها برای پاسخگویی به این سوال فعال شدند؛ در همه دانشگاه ها مراکز رشد ایده ها و فناوری های جدید را دنبال می کنند، تعداد زیادی شرکت جوان داریم علاوه بر آن بیش از ۴۳ پارک علم و فناوری در کشور فعال هستند.
بیشتر بخوانید: پژوهش؛ رسالت اصلی آموزش و پرورش
غلامی اظهار کرد: تعداد شرکت های دانش بنیان و اشتغال زایی پیرو آن فضایی پر رونق و پر امید و پرشتاب است که مبتنی بر دانش و فناوری شکل گرفت که در این شرایط باید خود را با کشورهای توسعه یافته مقایسه کنیم همچنین امید را در دل جوانان زنده کنیم و بدانیم ایران جزو کشورهای پیشرو است.
وزیر علوم بیان کرد: شرکت های بزرگ دنیا دنبال بازار هستند و حاضر نیستند شرکت رقیب داشته باشند اما شرکت های رقیب خوبی ایجاد کردیم. دولت های سلطه گر همواره به دنبال حفظ بازارهای خود هستند البته همت جوانان ما این موضوع را نفی می کند.
انتهای پیام/