سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رییس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور مطرح کرد؛

آموزش مربی برای بخش کشاورزی در جنوب کرمان

رییس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور از اعطای شرایط ویژه و بخش کشاورزی ملی به جنوب استان و تشکیل این بخش در جیرفت برای کمک به آموزش‌های زیر ساختی کشاورزی و تربیت مربی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، نشست شورای مهارت جیرفت و روسای مراکز فنی و حرفه‌ای جنوب استان با حضور رییس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور، نماینده مردم شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی و مدیران آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای جنوب استان در جیرفت برگزار شد.

در این نشست رییس سازمان فنی و حرفه‌ای کشورگفت: اتاق بازرگانی بعنوان معین اقتصادی شهرستان جیرفت می‌تواند با ایجاد آموزشگاه فنی حرفه‌ای وآموزش‌های جوار کارگاهی در راستای بهبود بهره وری پیشگام شود.

  او افزود: شورای عالی مهارت تاکنون در شش استان تشکیل شده و این شورا در همه استان‌ها تشکیل می‌شود.

اوسط هاشمی از تهیه سند جامع مهارت در شورای عالی مهارت خبر داد و افزود: این سند جامع در استان کرمان باید تهیه شود و در این میان جنوب استان کرمان با توجه به ظرفیت‌های بالایی که دارد بایستی با همکاری اداره کل فنی و حرفه‌ای و فرماندارن جنوب کرمان در قالب شورای مهارت بسته ویژه‌ای برای جنوب کرمان دیده شود تا در قالب تخصصی بتوان کمک‌های آموزشی ویژه‌ای در حوزه فنی و حرفه‌ای به جنوب کرمان کرد. با مهارت‌افزایی و بهره‌وری و استفاده ازفنا آوری روز باید از هدررفت منابع جلوگیری کرد.

اوسط هاشمی با اشاره به تدوین ۵۴۰۰ استاندارد آموزشی در کشور افزود:این در حالی است که برخی کشور‌ها بالای ۲۰ هزار استاندارد را تدوین کرده اند.

رییس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور از اعطای شرایط ویژه و دپارتمان (بخش )کشاورزی ملی توسط سازمان فنی و حرفه‌ای کشور به جنوب استان و تشکیل این دپارتمان در جیرفت برای کمک به آموزش‌های زیر ساختی کشاورزی و تربیت مربی خبر داد و گفت: با تمام توان برای توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و زیرساخت‌های آموزشی در منطقه تلاش خواهیم کرد.

در این نشست کمالی پور نماینده مردم شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وجود و تولید ۵ محصول ملی و رتبه تولید برتر کشوری در جیرفت خبر داد و گفت: تقویت و کمک به تجهز امکانات فنی و حرفه‌ای در جنوب کرمان می‌تواند بار سنگین بیکاری در منطقه را تا حد زیادی کاهش دهد.

او با بیان اینکه در حال حاضر ۱۷ اداره کل در جنوب کرمان فعال است افزود: با توجه به روند مشکل اشتغال در منطقه وجود و استقلال اداره کل فنی و حرفه‌ای در جنوب کرمان می‌تواند حجم زیادی از فارغ التحصیلان در جنوب کرمان را به سمت آموزش‌های فنی و زمینه سازی برای ورود به بازار کار هدایت کند.

در این نشست  بهروز معاون اداه کل فنی و حرفه‌ای استان کرمان گفت: در جنوب استان ۳ مرکز ثابت در شهرستان‌های جیرفت، کهنوج و منوجان و ۳ نمایندگی در شهرستان‌های عنبرآباد، رودبار جنوب و قلعه گنج وجود دارد که وظیفه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را بر عهده دارند.

او از آموزش ۹۷۳ هزار نفر ساعت در قالب ۳۸۵۰ نفر دوره در ۹ ماه امسال توسط مراکز فنی و حرفه‌ای جنوب استان خبر داد و گفت: از این تعداد آموزش دیده ۵۰ درصد جذب بازار کار شده اند.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.