این پلتفرم از معماری الکتریکی جهانی B جنرال موتورز برخوردار است و از بهروزرسانی از طریق اینترنت و امنیت شبکهٔ پیشرفته برای تکنولوژیهای رانندگی خودکار پشتیبانی میکند. یکی از ویژگیهای قابلتوجه نسل جدید تاهو و سابربن، اما برخورداری از سیستم تعلیق عقب مستقل چند اتصالی جدید است که وعدهٔ تغییر سواری در مقایسه با نسلهای قبلی را میدهد که بر اساس شاسی تراک ساخته شده بودند.
تاهو و سابربن جدید در ظاهر تا حد زیادی از سیلورادو الهام گرفتهاند، زیرا در اینجا هم جلوپنجرهٔ بازطراحی شدهٔ بزرگ و چراغهای جلوی باریک جدیدی به چشم میخورد که با دیلایتهای LED بومرنگ شکل تکمیل شدهاند.
مثل گذشته، سابربن در اصل نسخهٔ کشیدهٔ تاهو است و بنابراین بهاستثنای کابین بزرگتر، در دیگر قسمتها طراحی یکسانی با تاهو دارد. البته برای تاهو نسخهٔ قابلتوجهی به نام Z۷۱ هم ارائه شده که با افزایش ارتفاع تعلیق و همینطور دماغهای متفاوت با تریم کرومی بیشتر، حال و هوایی آفرود دارد.
به گفتهٔ شورلت، مدلهای های کانتری و Z۷۱ به سیستم تعلیق بادی تطبیقی مجهز هستند که تنظیم خودکار سطح بار و ارتفاع را ارائه میکند. به لطف این سیستم، راننده میتواند ارتفاع آر سطح زمین را تا ۱۰ سانتیمتر افزایش دهد. علاوه بر این، هنگام رانندگی در بزرگراهها، سیستم بهطور خودکار ارتفاع را ۱۹ میلیمتر کاهش میدهد تا آئرودینامیک و مصرف سوخت بهبود پیدا کند.
در هنگام پارک کردن خودرو نیز این سیستم تعلیق میتواند ارتفاع را ۵۱ میلیمتر کاهش دهد تا ورود و خروج سرنشینان راحتتر صورت گیرد. در هنگام رانندگی آفرود در حالت ۴WD Hi راننده میتواند ارتفاع را ۲۵ میلیمتر و در سرعتهای پایینتر در حالت ۴WD Lo نیز ۲۵ میلیمتر دیگر افزایش دهد.
هرچند ممکن است نسل جدید تاهو و سابربن هماندازهٔ نسل قبلی به نظر برسند، اما درواقع اینطور نیست و کاملاً بزرگتر از قبل شدهاند. شورلت فاصلهٔ محوری تاهو را ۱۲۴ میلیمتر افزایش داده است و درنتیجه این خودرو حالا ۱۷۰ میلیمتر کشیدهتر از قبل شده است. به همین ترتیب، در سابربن هم فاصلهٔ محوری ۱۰۴ میلیمتر و طول ۳۳ میلیمتر افزایش یافته است.
این رشد ابعاد موجب شده فضای صندوق بار تاهو ۶۶ درصد افزایش یابد و درمجموع با خواباندن صندلیها به ۳۴۸۰ لیتر برسد. حجم صندوق بار سابربن هم ۱۹ درصد بیشتر شده و مجموع فضای بار آن با خواباندن صندلیها به ۴۱۰۰ لیتر رسیده است.
فاصلهٔ محوری بیشتر همچنین موجب افزایش فضای پای سرنشینان عقبی هم شده است بهگونهای که حالا سرنشینان ردیف سوم در تاهو ۲۵ سانتیمتر و سرنشینان ردیفهای دوم و سوم در سابربن هرکدام ۵ سانتیمتر فضای پای بیشتری خواهند داشت.
در زیر کاپوت نسل جدید تاهو و سابربن، اما شاهد پیشرانههای آشنایی هستیم، زیرا در اینجا همچنان همان موتورهای ۵.۳ لیتری و ۶.۲ لیتری V۸ نسل قبلی قرار میگیرند که مثل قبل به ترتیب ۳۳۵ و ۴۲۰ اسب بخار قدرت دارند.
هردوی این موتورها از فناوری مدیریت پویای سوخت با بیش از ۱۲ حالت غیرفعال کردن سیلندرها برخوردارند؛ اما علاوه بر این دو موتور، برای اولین بار یک موتور ۳ لیتری شش سیلندر خطی دیزلی دورامکس هم بهصورت سفارشی ارائه شده است که برای همهٔ تیپها بهجز Z۷۱ قابل سفارش خواهد بود. این موتور ۲۷۷ اسب بخار قدرت و ۶۲۳ نیوتن متر گشتاور دارد و انتظار میرود بهترین مصرف سوخت را در این کلاس ارائه کند.
برای بسیاری از خریداران این قبیل اسیوویها توانایی بکسل و یدک کشی اهمیت زیادی دارد و به همین دلیل برای تاهو و سابربن جدید برخی از تکنولوژیهای تریلر سیلورادو ارائه شده است. بهعنوانمثال، برای این خودروها پکیجی بنام Max Trailering قابل سفارش است که شامل رادیاتور و فن ظرفیت بالا، کنترلکنندهٔ ترمز تریلر یکپارچه، قلاب بکسل با سیستم دید و اپلیکیشن تریلر شورلت میشود. این اسیوویها همچنین به نُه دوربین دید مختلف هم مجهز هستند.
کابین نسل جدید تاهو و سابربن هم کاملاً بروز و بازطراحی شده است. در اینجا یک نمایشگر ۱۰ اینچی لمسی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی ۳ شورلت را ارائه میکند. علاوه بر این، تیپهای پایین در صفحه آمپر خود به یک صفحهنمایش ۴.۲ اینچی مجهز هستند درحالیکه تیپهای پریمر وهای کانتری این نمایشگر بهصورت استاندارد از نوع ۸ اینچی است.
همچنین یک نمایشگر سربالای ۱۵ اینچی و همینطور سیستم مدیای عقب با دو نمایشگر لمسی ۱۲.۶ اینچی هم برای این اسیوویها در نظر گرفته شده است. اینترنت وای فای، اپل کارپلی، اندروید اتو، پورتهای USB و شارژر بیسیم هم از دیگر ویژگیهای تاهو و سابربن جدید است.
در بخش تکنولوژیهای ایمنی هم این دو ماشین به ۳۰ سیستم کمکرانندهٔ مختلف شامل هشدار برخورد جلو، ترمز اضطراری اتوماتیک، ترمز عابر پیادهٔ جلو، سیستم اندا رهگیری فاصله، دستیار پارک عقب، کنترل اتوماتیک چراغهای جلو هشدار عابر پیادهٔ عقب، دستیار حفظ حرکت میان خطوط با هشدار خروج از خط و… اشاره کرد. نسل جدید شورلت تاهو و سابربن مدل ۲۰۲۱ از اواسط سال آینده راهی نمایندگیهای فروش خواهند شد، اما هنوز قیمت آنها اعلام نشده است.
انتهای پیام/