سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان؛

صیانت از حقوق شهروندی اولویت کاری دستگاه قضایی

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان گفت: صیانت از حقوق شهروندی، افزایش کیفیت دادرسی و کسب اعتماد عمومی از اهداف اصلی دستگاه قضایی استان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان ، علی صالحی، رئیس کل دادگستری استان هرمزگان گفت: صیانت از حقوق شهروندی، افزایش کیفیت دادرسی و کسب اعتماد عمومی از اهداف اصلی دستگاه قضایی استان است.

صالحی در بازدید سرزده از شعب اجرای احکام کیفری بندرعباس ضمن مشاهده عملکرد شعب مختلف، از سوی مسئولین مربوطه در جریان آمار و موجودی پرونده‌ها نیز قرار گرفت.

او گفت: یکی از برنامه‌های راهبردی دادگستری کل استان هرمزگان اقدام در جهت کاهش زمان دادرسی به کمتر از یک ماه است که در همین راستا با توجه به استفاده از فناوری‌های نوین، چون سامانه مدیریت پرونده‌ها (سمپ) و ابلاغ الکترونیک، امیدواریم روند کاهش زمان رسیدگی‌های قضایی و اجرای احکام ادامه یابد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان با اشاره به اینکه هدف دستگاه قضایی صرفا ارائه گزارش آماری و کمی نیست، گفت: افزودن به کیفیت دادرسی و به دست آوردن اعتماد عمومی جامعه و همچنین رضایت مردم از جمله مهمترین اهدافی است که توسط دادگستری هرمزگان دنبال می‌شود.

صالحی با اشاره به این که در جامعه اسلامی مردم دارای جایگاه ویژه‌ای هستند، افزود: اصل صیانت از حقوق شهروندی سرلوحه تمام اقدامات دستگاه قضایی است.

او گفت: بهبود وضعیت خدمت رسانی و تسهیل مراجعات مردم به واحد‌های قضایی نیز به عنوان گامی موثر در جهت تحقق عدالت آسان و تکریم ارباب رجوع در زمره مهمترین اولویت‌ها و برنامه‌های اداره کل دادگستری هرمزگان قرار دارد.

انتهای پیام/ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.