سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

به میزبانی کهنوج؛

همایش ملی وتخصصی خرمای کلوته درحال برگزاری است

فرماندار شهرستان کهنوج گفت: همایش تخصصی خرمای کلوته کهنوج به مدت دوروزدراین شهرستان برگزارمیشود.

وحدت عیدی فرماندارکهنوج در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان گفت: شهرستان کهنوج به مدت دو روز میزبان استان‌های سراسرکشور درقالب جشنواره وهمایش تخصصی خرمای کلوته است.

او افزود: این همایش در روزاول شاهد افتتاح نمایشگاه دستاور‌دها، محصولات، صنایع بسته بندی، ماشین آلات، تعاونی‌ها و شرکت‌های خدماتی خواهد بود که از استان‌های مختلف در این نمایشگاه حضور دارند.

عیدی بیان کرد: در این همایش و جشنواره دو روزه غرفه‌های نمایشگاه از استان‌های خرماخیز و فعال در زمینه فرآوری، تولید و بسته بندی حضور خواهند داشت.

فرماندار کهنوج تصریح کرد:جشنواره وهمایش خرمای جنوب کرمان با عنوان کلوته در کهنوج برگزارمیشود و در روزدوم یعنی جمعه ۲۲ آذر ماه نیز سمینار تخصصی و آموزی با حضور سفرا و رایزن‌های اقتصادی برخی کشور‌های مدعو برگزار میشود.

او بیان داشت:هدف از برگزاری این همایش د رشهرستان کهنوج به دلیل این است که این نمونه خرما بازار خوبی را در روسیه و کشور‌های حاشیه دریای خزرپیدا کرده است، اما برند این نمونه خرما به نام سایر کشور‌ها صادر می شد که بایستی به نام تولید کننده آن اکنون ثبت شود.

علیرضا حیدری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کهنوج نیز اظهار داشت: این شهرستان به عنوان تولید کننده برتر خرمای کلوته در جنوب کرمان است که با دارا بودن ۳۵۰۰ هکتار سطح زیر کشت نخیلات سالیانه ۲۰ هزار تن محصول خرما را تولید میکند.

او افزود: خرمای کلوته به دلیل شرایط اقلیمی منطقه جنوب کرمان از ارزش اقتصادی بالا و بهره وری خوبی برخوردار است.

او بیان داشت: این نمونه خرما با رطوبت سازگار است و در مقایسه با سایر انواع خرما ریزش و آسیب کمتری دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کهنوج گفت: همایش دوروزه و جشنواره خرمای کلوته جنوب کرمان به میزبانی شهرستان کهنوج از امروز ۲۱ آذرماه تا جمعه ۲۲ آذرماه برگزار میشود.

شهرستان کهنوج به دلیل دارا بودن بیشترین سطح زیر کشت خرمای کلوته از امروز به مدت دوروز میزبان همایش و جشنواره ملی تخصصی خرمای کلوته است.
انتهای پیام/ح

برچسب ها: خرما ، همایش ملی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.