سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کردستان ظرفیت‌های فراوانی برای حضور سرمایه گذاران اتریشی دارد

استاندار کردستان در دیدار با سفیر اتریش در ایران گفت: کردستان ظرفیت و پتانسیل‌های فراوانی برای حضور سرمایه گذاران اتریشی دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، بهمن مرادنیا دردیدار با سفیر اتریش گفت: ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های کار در کردستان بسیار فراوان است و ما نیزاز حضور شرکت‌های اتریشی برای سرمایه گذاری در کردستان استقبال می‌کنیم.

او افزود: ۳ میلیارد متر مکعب آب که از استان خارج می‌شد را مهار کردیم که فرصت خوبی برای توسعه کشاورزی است و از سوی دیگر بسیاری از محصولات کشاورزی استان ارگانیک است که قطعا برای اروپایی‌ها جالب توجه است.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه دولت مصمم است کردستان را از حیث توسعه و کار‌های بزرگ کمک کند، افزود: به احتمال زیاد راه آهن همدان - سنندج، سال آینده تکمیل خواهد شد لذا راه آهن سنندج - باشماق - سلیمانیه فرصت مناسبی برای سرمایه گذاری است.

مرادنیا در این خصوص گفت: این پروژه بسیار تاثیرگذار خواهد بود چرا که مبادلات مرزی از مرز باشماق در سال گذشته ۶/۸ میلیارد دلار بود که این پروژه می‌تواند این رقم را به ۱۵ میلیارد دلار برساند و در حوزه گردشگری نیز بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

او همچنین به وجود معادن فراوان در استان اشاره کرد و ادامه داد: در زمینه‌های پتروشیمی و فولاد نیز پروژه‌هایی در سقز، بیجار و قروه در دست اقدام داریم که همگی فرصت‌های خوبی برای سرمایه گذاری محسوب می‌شود.

استاندار کردستان در پایان ابراز امیدواری کرد، این دیدار‌ها ادامه داشته باشد و کردستان بتواند همکاری‌های فراوانی با دولت اتریش داشته باشد.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.