سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سهم همدان در تولید مقالات علمی بیشتر از سهم جمعیتی آن

رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا گفت: سهم همدان در تولید مقالات علمی کشور ۲/۴ درصد است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،  یعقوب محمدی‌فر، رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا ادر آیین گرامیداشت هفته پژوهش و فناوری استان همدان گفت: سهم استان همدان در تولید مقالات علمی کشور ۲/۴ درصد است که با توجه به سهم دو درصدی استان از جمعیت کشور می‌توان گفت رشد علمی در همدان قابل توجه است.

او  با بیان اینکه دانشگاه بوعلی سینا در مقام کمیته انتخاب پژوهشگران ۲۷ نفر از ۷۰ پرونده واصله را به‌عنوان پژوهشگران برتر معرفی کرد، افزود: در بین دستگاه‌های اجرایی از ۱۷ دستگاه، ۴۰ پرونده دریافت شد و در بین فناوران ۱۰ فناور برتر و چهار واحد تحقیق از بین ۵۸ پرونده واصله برگزیده شدند.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا ادامه داد: طی بررسی شرایط کشور در ۱۵ سال گذشته محرز شد سال گذشته رتبه ۱۶ و امسال از رتبه ۱۵ تولید علم در دنیا برخورداریم که تولید ۵۷۱ هزار و ۷۸۴ مقاله علمی کشور گواه این مدعاست.

 یعقوب محمدی‌فر اضافه کرد: در لیست یک درصد ISI نام شش نفر از اساتید دانشگاه‌های استان به چشم می‌خورد که این نشان از پویایی علم در استان همدان دارد و وجود ۵۵ هزار دانشجو و ۲۰۰۰ عضو هیئت علمی در دانشگاه‌های استان تأیید دیگری بر این امر است.

محمدی‌فر به جایگاه استان همدان در ISI اشاره و بیان کرد: دانشگاه بوعلی با ۵۸۶ مدرک در بالاترین رده دانشگاهی استان ایستاده، اما سرانه تولید مقاله نسبت به اعضای هیئت علمی، در دانشگاه صنعتی با میانگین ۱.۸۵ درصد بالاتر از دیگر دانشگاه‌های استان است.

رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا ادامه داد: در استان همدان ۲۶۱ واحد فناور فعال هستند که طی سال ۹۷، افزون بر ۵۲ میلیارد تومان فروش محصول داشته‌اند و ۳۴ شرکت دانش‌بنیان استان نیز به میزان ۲۶ میلیارد تومان فروش داشته‌اند و برای ۳۸۸ نفر اشتغال ایجاد کردند که با توجه به ظرفیت دانشگاه‌های استان به‌نظر می‌رسد این آمار مناسب نیست.

انتهای پیام/ا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.