سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سفر نمایندگان یونسکو و سازمان جهانی گردشگری به اردبیل

با هدف بررسی قابلیت‌های گردشگری اردبیل، نمایندگان یونسکو و سازمان جهانی گردشگری به اردبیل سفر کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، صبح امروز استقبال رسمی از نمایندگان UNWTO ,UNESCO و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در سالن تشریفات مجموعه جهانی بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی انجام شد.

نادر فلاحی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل در این جلسه با ارائه قابلیت‌های مختلف میراث فرهنگی، گردشگری، صنایع دستی و سرمایه‌گذاری اردبیل، این استان را مقصد امن و ارزان گردشگری در منطقه توصیف کرد.

او با اشاره به سایت شهریئری با قدمت بیش از ۷هزار سال، مجموعه جهانی شیخ صفی، کوه سبلان، خطه زرخیز مغان و سایر جاذبه‌ها تصریح کرد: اردبیل از شمال تا جنوب، روستا به روستا قابلیت‌های ارزنده‌ای در مواریث فرهنگی، طبیعی و صنایع دستی دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل افزود: اردبیل با توجه به موقعیت جغرافیایی، دارای مواهب متعدد و متنوع طبیعی است که در شعاع ۷۰ کیلومتری، می‌توانیم به دریا، کوهستان، جنگل و دشت دسترسی داشته باشیم.

فلاحی به آب‌های درمانی در سطح استان و زمستان کم‌نظیر اردبیل اشاره کرد و گفت: اردبیل با دارا بودن چندین پیست اسکی و قابلیت سرعین در کیفیت و کمیت مراکز اقامتی، می‌تواند یکی از اصلی‌ترین مقاصد گردشگران زمستانی باشد.

او با بیان اینکه اردبیل در سال ۲۰۲۳ پایتخت کشور‌های عضو اکو خواهد بود، ادامه داد: رویکرد اردبیل در توسعه گردشگری بصورت متوازن و در نسبت با اقلیم و قابلیت‌های هر منطقه موجب شد تا رونق بوم‌گردی‌ها با مصالح بومی هر منطقه و همچنین افزایش سرمایه گذاران در حوزه‌های مختلف عملیاتی شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل به تجربه موفق پل معلق مشگین‌شهر اشاره کرد و گفت: پل شیشه‌ای هیر، و پل طویل و مرتفع ازناو خلخال، اردبیل را به عنوان استان پل‌های معلق و گردشگری هیجانی نیز معرفی خواهد کرد.

فلاحی به همت مسئولان استانی برای توسعه و رونق گردشگری اشاره کرد و افزود: تکمیل پروژه قطار اردبیل، تجهیز و رفع معایب فرودگاه، چهارخطه کردن راه‌های مواصلاتی بخشی از نگاه گسترده این استان برای تحقق این هدف است.

او در انتهای سخنان خود حضور نمایندگان سازمان جهانی گردشگری را مغتنم خواند و گفت: امیدواریم در این پروژه جامع در حوزه گردشگری جهانی، جایگاه اردبیل به شکل واقعی خود تبیین شود.

نماینده unwto و unesco نیز در این جلسه ضمن تقدیر از استقبال و مهمان‌نوازی استان اردبیل اظهار کرد: این سفر با هدف بررسی و شناسایی قابلیت‌های گردشگری اردبیل انجام شده است.

مارچلو نوتریانی گفت: در مسیر ورود به اردبیل، کوه‌هایی که در چشم‌انداز اردبیل قراردارد ما را در فرودگاه با شگفتی و چشم‌نوازیی‌شان استقبال کردند.

نماینده یونسکو گفت: برای دومین بار است که به ایران سفر می‌کنیم و برای بررسی نقاط ضعف، قوت، تهدید‌ها و فرصت‌های پیش روی این کشور پروژه مهمی را در مقاصد اصلی گردشگری ایران، انجام خواهیم داد.

گفتنی است مهمانان ضمن بازدید از پروژه‌ها و ظرفیت‌های گردشگری اردبیل، امشب با فعالان گردشگری و سرمایه‌گذاران این حوزه دیدار و گفتگو خواهند کرد.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.