سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز سرشماری حیات وحش در استان اردبیل

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: سرشماری پاییزه پستانداران شاخص استان اردبیل با اولویت علفخواران در شهرستان خلخال، کوثر و مناطق آزاد استان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،سعید شهند، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: با توجه به اینکه نتایج این سرشماری در برآورد جمعیت پستانداران استان، مطالعه تغییرات جمعیتی پستانداران، بررسی عوامل تهدید و نقاط قوت مناطق، شناسایی زیستگاه‌های مناسب و اجرای برنامه‌های حفاظتی و مدیریتی به کار گرفته می‌شود از اهمیت بالایی برخوردار است.

او افزود: این سرشماری از ۱۸ الی ۲۱ آذرماه امسال به شیوه مشاهده مستقیم در منطقه حفاظت شده آق داغ خلخال، شکار ممنوع دربند مشکول کوثر و مناطق آزاد استان انجام می‌شود و در آن شش گروه و حدود ۳۰ نفر از جمله کارشناسان اداره نظارت بر امور حیات وحش، عوامل یگان حفاظت محیط زیست، محیط بانان شهرستان‌های خلخال و کوثر با کلیه تجهیزات خودرویی و مستندسازی حضور خواهند داشت.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل اظهار داشت: در استان اردبیل ۴۸ گونه پستاندار در زیستگاه‌های مختلف وجود دارد و منطقه حفاظت شده آق داغ خلخال و منطقه شکار ممنوع دربند مشکول شهرستان کوثر زیستگاه اصلی کل و بز در استان اردبیل محسوب می‌شود.

منطقه حفاظت شده آق داغ خلخال به وسعت ۸۸ هزار هکتار از زیستگاه‌های شاخص گونه‌های کل و بز، پلنگ، سیاه گوش، خرس، گرگ و گراز است.

منطقه شکار ممنوع دربند مشکول نیز به وسعت ۳۰ هزار هکتار در جنوب شهرستان کوثر واقع شده است و به لحاظ تنوع گونه‌های گیاهی و جانوری دارای قابلیت بالایی است.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.