سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تجلیل از خبرنگاران برتر شبکه آفتاب

مراسم تجلیل از خبرنگاران برتر شبکه آفتاب در سالن جلسات شهرداری اراک برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، صبح روز چهارشنبه ۲۰ آذرماه ۱۳۹۸ در مکان شهرداری اراک از خبرنگاران برتر شبکه آفتاب تجلیل به عمل آمد.

در این مراسم شفیعی، شهردار اراک گفت: امروزه سرعت تبادل اطلاعات در واحد صدمی از ثانیه انجام میشود و در حوزه رسانه باید دقت بسیار بالایی به کار گرفته شود که سرعت، موجب اختلال در صحت و دقت نشود.

شفیعی اضافه کرد: سرعت با دقت و صحت همراه است و رسانه استان مرکزی در این امر توجه بسیار بالایی داشته است.

شهردار اراک با بیان اینکه درخواست‌های مردم با فعالیت‌های شهرداری فاصله زیادی دارد افزود: با وجود همکاری خوبی که در استان مرکزی ایجاد شد، اما باز هم رضایت مردم بدست نیامد به دلیل اینکه فعالیت‌های ما در راستای درخواست‌های مردم نیست و ما باید با مدیریت بهره وری این مشکل را حل کنیم.

او ادامه داد: به عنوان مثال مردم در پارک‌ها روشنایی میخواهند و اگر ما فقط به کاشت درخت اکتفا کنیم رضایت مردم بدست نمی‌آید و امثال این موارد در قسمت‌های مختلف به چشم میخورد.

ثروت شهرداری، رضایت و اعتماد مردم است

شهردار اراک با بیان اینکه سامانه عیان در همایش مدیریت بهره وری، عنوان سامانه برتر را کسب کرد افزود: اگر ما بودجه خود را با درخواست‌های مردم منطبق کنیم رضایت مردم به دست می‌آید و در مدتی که از فعالیت شهرداری گذشته است این رضایت در بین مردم مشخص است.

او با بیان اینکه شهروند به شهر هویت می‌بخشد گفت: ما از طریق پرسشنامه‌هایی که در محله‌های مختلف توسط مردم پر شد متوجه نیاز‌ها و درخواست‌های مردم شدیم.

او در خصوص تخصیص بودجه به محله‌های مختلف در سطح شهر گفت: برای ۵۵ محله‌ای که در اراک وجود دارد برنامه ریزی برای تخصیص بودجه انجام شده است و در قالب یک سند توسعه محله فعالیت‌های شهرداری شروع میشود و اگر ما بتوانیم رضایت مردم را در محله‌ها بدست بیاوریم به هدف خود رسیده ایم.

شفیعی ادامه داد: اگر سرانه‌های خدماتی را در محله‌ها به عدالت تقسیم کنیم مردم متوجه میشوند که بودجه‌ها در شهر اراک به عدالت تقسیم شده است و در پی آن توسعه شهر و رضایت و اعتماد مردم بدست می‌آید.

او با بیان اینکه در سال ۹۹ تخصیص بودجه به صورت اولویت محور و تحقق پذیر انجام میشود گفت: تخصیص بودجه با رویکرد اولویت پذیری و نیاز‌های مردم انجام میشود و در محله‌های مختلف در سطح شهر با عدالت و مطابق خواسته‌ها و نیاز‌های مردم بودجه و اعتبارات در اختیارشان قرار داده می‌شود.

شهردار اراک در خصوص توسعه شهر‌ها و سرعت داده و دیتا گفت: در توسعه شهر اراک هدف این است که مردم برای درخواست‌های خود مراجعه حضوری به شهرداری نداشته باشند و ما هم در شهر هوشمند باید زیرساختی را به وجود بیاوریم که مردم به سرعت به خواسته‌های خود دست پیدا کنند.

او افزود: با زیرساخت‌ها و برنامه ریزی‌های انجام شده توانستیم سه سامانه شفاف سازی عیان و سامانه ۱۳۷ و سامانه همراه اراک را راه اندازی کنیم که این سه سامانه کمک میکند مردم کمترین مراجعه حضوری به شهرداری را داشته باشند و به سرعت به خواسته‌های خودشون دست پیدا کنند.

او ادامه داد: در سامانه ۱۳۷ مردم با ضبط درخواست خودشان در این سامانه و ارسال برای ما به مشکلات و در خواست‌ها رسیدگی میکنیم و در سامانه همراه اراک مسیر‌های اتوبوس و هزینه‌ها و قیمت‌ها و مدیرت زمان برای شهروندان فراهم شده است.

شفیعی اضافه کرد: در سامانه عیان حقوق شهردار و تعداد کارمندان و پاسخ به سوال‌های مردم و تمام اطلاعات شهری در اختیار شهروند قرار میگیرد و هر شهروند باید بداند از چه حقوقی برخوردار است و در همان راستا مطالبات خود را بیان کند.

ایجاد نشاط و امید در جامعه از رسالت خبرنگاران است

آذردشتی مدیرکل صداوسیمای استان مرکزی گفت: در طول مدتی که از حضور شهردار جدید در شهرداری اراک می‌گذرد اتفاقات خوبی در سطح شهر افتاده است و امیدواریم با همکاری و تلاش بسیار مشکلات شهر حل شود.

آذردشتی با بیان اینکه معاونت خبر امتیازات و رتبه‌های خوبی برای استان کسب کرده است گفت: با همت دوستان توفیقات خوبی را در مجموعه صداوسیمای استان مرکزی در بخش‌های مختلف کسب کرده ایم و در همه حوزه‌های مختلف صدا و سیما این شکوفایی وجود دارد.

او حساسیت‌های حرفه خبرنگاری را مورد توجه قرار داد و گفت: حرفه خبرنگاری در شرایط موجود که ما دشمنان دانا و دوستان نادانی داریم بسیار حساس است و ممکن است اتفاقاتی بیوفتد که خوشایند نباشد و خبرنگاران باید مدیریت کنند که اخبار را به بهترین شکل انتشار بدهند تا بتوانند در میان مردم ایجاد انگیزه و امید کنند.

مدیرکل صداوسیمای استان مرکزی گفت: نحوه خبررسانی خبرنگاران میتواند در ایجاد نشاط و امید در مردم بسیار موثر باشد و خبرنگاران باید سعی کنند به سراغ خبر‌های خوب بروند.

او افزود: خدمات شهری که توسط شهرداری صورت گرفته است و موجب رضایتمندی مردم شده است را خبرنگاران مطرح کنند و با دید خوب نسبت به مسائل و خدمات شهری امید را در بین مردم و جامعه تزریق کنند.

آذردشتی حوادث و اغتشاشات اخیر را مورد توجه قرار داد و گفت: رسانه‌های معاند با سیاه نمایی و انتشار اخبار دروغ سعی دارند مردم را به ناامیدی بکشانند و خبرنگاران باید با حضور در صحنه و دریافت اخبار صحیح و آگاه سازی مردم نسبت به مسائل کشور، فعالیت رسانه‌های معاند را بی ثمر کنند.

مدیرکل صداوسیمای استان مرکزی در پایان اظهار داشت: خبرنگاران رسالت سنگینی را برعهده دارند و بعنوان خبررسان و خبرساز موجب تصمیمات کلان در بخش مختلف می‌شوند.

انتهای پیام/ ر

برچسب ها: صدا و سیما ، شهرداری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.