عضو هیئت مدیره انجمن CNG کشور ادامه داد: چندی پیش در یکی از جایگاههای CNG مخزنی ترکید که موجب مرگ یک خانم شد، برای اینکه شاهد چنین حوادث ناگواری نباشیم نیاز است سازمانهای دولتی از جمله سازمان استاندارد، وزارت صمت و ... نظارت بر کار کارگاههای دوگانه سوز کردن خودرو داشته باشند.
او بیان کرد: متأسفانه برخی افراد سودجو از این مخزنها استفاده نادرست میکنند به طور مثال این مخزنها را برش میزنند، در آن موادی میریزند، سپس آن را جوش میدهند از این رو نیاز است این نوع مخزنها تست هیدرواستاتیک انجام دهند.
بیشتر بخوانید: آخرین برنامه ریزی ها برای استفاده هرچه بیشتر از سوخت CNG/ تاکسیها باید گازسوز شوند
آخوندی تشریح کرد: متأسفانه سازمان استاندارد در خصوص تست هیدرواستاتیک آن طور که باید نظارت کافی ندارد. ۲ هزار و ۵۰۰ جایگاه CNG در سراسر کشور داریم که در هر کدام ۸۰ مخزن CNG وجود دارد که در موعد مقرر این مخزنها مورد بررسی قرار میگیرند. دولت برنامه دارد که یک میلیون و ۴۰۰ هزار خودرو را از سوخت بنزین به CNG تبدیل کند که این برنامه به تصویب شورای اقتصاد نیز رسیده است.
عضو هیئت مدیره انجمن CNG کشور افزود: شورای اقتصاد مجوز تبدیل ۶ هزار خودروی دیزلی را صادر کرده که از گازوئیل باید به CNG تبدیل شوند. در تمام دنیا ماشینهای سنگین از سوخت CNG استفاده میکنند و کشورهای نوظهور به دلیل پاک بودن این نوع سوخت به آن روی آوردهاند.
او با اشاره به مشکلات جایگاههای CNG گفت: از شایعترین مشکلات این جایگاهها عدم ارائه خدمات بهداشتی به مشتریان است علاوه بر این، جایگاههای CNG نیاز به نیمکت انتظار دارند.
انتهای پیام/